28 Nisan 2017 Cuma

NEHİR'İN 5,5 YAŞ ÇİZİMLERİ

Nehir bundan birkaç ay öncesine kadar çoğunlukla soyut resimler yaparken birdebire resimleri somutlaştı; insanlar, evler, hayvanlar, parklar, kaydıraklar çizmeye başladı. Önceki resimleri de çok değerliydi benim için, bunlar da. Zaten herbirini dosyalayıp saklıyorum. Çizdiği resimleri çok beğeniyorum. Zaten bayıldığım birşey varsa o da çocuk resimleridir. Picasso bile demiş ya; "Rafael gibi resim çizmem 4 senemi aldı, çocuk gibi çizmem ise ömrümü.

Burada oturup  Nehir'in resimlerini analiz edecek değilim. Tek ama tek farkettiğim en önemli detay, Nehir'in resimlerinde herkes mutlu ve gülüyor. Ne güzel, değil mi?

Dosyaları açmadım, masasının üzerindekilerden birkaç tane fotoğraf çektim. Bir de geçen akşam bizden kağıt ve zımba istedi, resimli kitap yapacağım diye, o kitabını fotoğrafladım.


Kitabın ilk sayfası. Midillilere bayıldım. "Güneşi yeşil çizdim anne dedi, nasıl hayal edersek öyle çizebiliriz çünkü değil mi anne, dedi. " Zaten geçen gün gittiğimiz sergide de ressam denizi sarı çizmişti" dedi.



Turtle yapmış. Turtle' ları tam renginde yapmış. En küçük olan yavruymuş, henüz benekleri çıkmamış.


 Geçen haftasonu Tuzla sahilde, durup dakikalarca izlediği martıları çizmiş ve denizi çizmiş. (Resim kalitesi için kusura bakmayın, sonra yenisiyle değiştirirmeye çalışacağım bu fotoğrafı)


2 tane mutlu köpek. Top oynuyorlarmış.

 

Okuldan getirdiklerinden. Benim için yapmış. Bu aralar çoğu resminde böyle kalpler var.

 

Yine geçen akşam yemek yerken bana bir resim getirdi. Zarf şeklinde katlamış. Mektup hazırladım senin için dedi. Öptüm, çok teşekkür ettim. Baktı, babası üzülsün istemedi, koştu odasına, acele ile bu resmi yapıp getirdi. Elinde balonlarla mutlu Nehir. Sayfayı koparırken kenarı yırtıldı ama bişey olmaz değil mi baba dedi.




 
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...