17 Ocak 2017 Salı

KARNE



Öğrenciler için eğitim öğretim yılının ilk dönemi bu Cuma bitiyor, çocuklarımız karne sevinci yaşayacaklar. Ben Nehirciğim henüz karnesini almadan, karne ile ilgili yazmak istedim. Hem kendime, hem diğer anne-babalara tavsiye niteliğinde.  Karneden önce yazayım dedim, çünkü karnenin hiçbirşeyin kesin göstergesi olmadığını bilelim istedim. Nehir henüz anasınıfında evet ama öyle hırslı anne-babalar görüyorum ki, daha anasınıfından çocuğun 8-9 yılını planlamış, onu da yapsın, bunu da başarsın azim ve isteğinde. Çocuğum mutlu mu, istiyor mu ya da nerede mutlu  diye düşünmeden, sadece kendi beklentilerini ön plana alan. 


Ben ve eşim biraz daha farklı düşünüyoruz. Bizim için en önemli kriter Nehir'in mutlu olması. Nehir bu sene yeni bir okula başladı, buraya da yazmıştım. İlk dönem boyunca okula istekli gidip geldi ve hep oldukça mutlu göründü. Hem eğlendi hem bu arada pekçok yeni şey öğrendi.  Okur-yazar oldu. Bir insan yaşamındaki bana göre en önemli gelişme adımlarından birini atmış oldu böylece. İlkokul birinci sınıf annelerinin çoğu isyanlardayken, Nehir'in anasınıfında tabiri caizse güle oynaya okumayı sökmesi bizim için süper birşey. Birsürü yeni arkadaşı oldu. Çeşitli branş derslerine katıldı, çok sayıda öğretmene alıştı, çok sayıda derse uyum sağladı. Biraz daha büyüdü, olgunlaştı sanki. İşte bizim için karne tüm bunlar. Bunun ötesinde kaça kadar saymayı öğrendi, hangi rakamları yazabildi, hangi şekilleri çizebildi vs.nin çok da önemi yok açıkçası. Öğrenmek için daha çok vakti olacak büyüdükçe ama oyun oynamak, gelişmek, kişiliğinin oluşması, kendisini tanıması, ailesinin ve öğretmenlerinin bilinçli yardımı ve yönlendirmesi ile zaman içinde yavaş yavaş olacak şeyler. 


Kızımızın karne sevincini sonuna kadar paylaşacağız, iyi bir sömestr tatili geçirmesi için de elimizden geleni yapacağız.  Hediye de isteyecek muhtemelen ve biz de alacağız. Ama bu hediye, bu takdir, tüm dönem boyunca sorumluluklarını hatırladığı, çabaladığı ve elinden gelenin en iyisini yaptığı için olacak.
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...