17 Ocak 2017 Salı

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK- 4D CANLANAN RESİMLER



Wikipedia tanımına göre : "Artırılmış gerçeklik gerçek dünyadaki çevrenin ve içindekilerin bilgisayar tarafından üretilen ses, görüntü, grafik ve GPS verileriyle zenginleştirilerek meydana getirilen canlı, doğrudan veya dolaylı fiziksel görünümüdür. Bu kavram kısaca gerçekliğin bilgisayar tarafından değiştirilmesi ve artırılmasıdır. Teknoloji kişinin gerçekliği zenginleştirme işlevi görür." 

Ben tablet ve telefonlardaki bazı artırılmış gerçeklik uygulamalarına, oyunlara çeşitli nedenlerle karşı olsam da bir iki tane faydalı uygulama bulunca da teknolojinin nimetlerinden faydalanmadan edemedim. 


4danimals uygulamasını ve 4doccupations uygulamasını telefonuma yükledim önce. Sonra internetten bu uygulamanın kartlarını indirip çıktı aldım. Kartlar set halinde satılıyor da ama hep yurtdışı sitelerde gördüm malesef. Uygulamayı açtığımızda direkt olarak kamera açılıyor ve çıktı aldığımız resmin üzerine kamerayı tuttuğumuzda hem resimdeki hayvanın/mesleğin, İngilizce adını duyuyor, hem 4 boyutlu görüntüsünü izliyor hem de sesini dinleyebiliyoruz. Nehir bayıldı, hatta ben de. 



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...