10 Ekim 2016 Pazartesi

DÜŞTEPE OYUN MÜZESİ



Sunay Akın'ın İstanbul için ve çocuklar için emek verdiği güzelliklerden biri daha. Birkaç sene evvel İstanbul Oyuncak Müzesi'ni gezmiştik Nehir'le. Bu kez Ekim ayı çocuk atölyeleri bahanesiyle Düştepe Oyun Müzesi'ni gezme şansı bulduk. Nehir artık müze gezme kültürüne iyice alıştı. Her bölümü ayrı ayrı geziyor, soruyor, dinliyor. Bu gezimizden de inanılmaz keyif aldı. Tabii eşim ve ben de. Alf'den Tenten'e, Çakmaktaşlar'dan Laurel Hardy'e çocukluğumuzun unuttuğumuz kahramanlarını yeniden hatırlayıp, duygulandık. Müze gezisi bittiğinde Nehir "ne güzel oldu değil mi anne, anılarımız canlandı" dediğinde istem dışı gülümsedim, senin de mi anıların canlandı dedim. "Tabii benim de tanıdığım karakterler yok muydu, mickey mousse, pamuk prenses, oz büyücüsü filan" dedi. :-))


Müze gezisinin ardından etkinlik saatine kadar dışarıda parkta oynadı Nehir. Daha sonra atölye bölümüne geçip, Masal Yazım ve Anlatım Atölyesi'ne katıldık. Nehir önce yaratıcı drama içerikli masalı dinledi. (tanıdık bir masaldı; koş balkabağım koş) Sonra verilen boya ile kağıda kendi masalını çizdi. "Trende giden bir çocuk varmış masalında, bir de dev leylek; hava hem bulutlu, hem güneşli, çok rüzgarlı ve de yağmurluymuş. Çocuğun camı açıkmış ve leylek çocuğun topunu alıp kaçmış, sonra da okyanusa atmış."


İlgilenenler için, müze girişi ve etkinlikler ücretsiz.


 

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...