8 Eylül 2016 Perşembe

ESKİ BLOGGERLARDAN KİM KALDIK...

Instagram, facebook icat oldu, mertlik bozuldu. Artık bloglara uğrayan yok. Benim içinse instagram ve facebook hesaplarım olsa da, hatta daha fazla takip edilir gözükseler de, ilk göz ağrım bloğumun yeri ayrı. Instagram'a bir fotoğraf çekip, iki satır yazı ile yüklemek çok pratik ama orada anlık ve fotoğraf yüklediğiniz müddetçe varsınız. Kimse dönüp geçmişe bakmıyor, eski fotoğraflara yorum yapan yok, yazdıklarınızı okuyan yok. Ama blog öyle mi, 4,5 sene önce Nehir bebekken yazdığım pütürlü yeme alıştırmaları yazıma hala yorum geliyor, beni bulup mail mesaj atıp bu konuyu soruyorlar hala; Nehir 1 yaşındayken yazdığım bebekli tatil yazısı her sene yaza girerken tıklanma rekoru kırıyor (kendi yazılarım arasında tabii), 1 yaş doğum günümüz, Pakolino ile ilgili yazdığım ilk post 25binin üzerinde okunmuşlar ve hergün okunmaya devam ediyor. 18-36 ay çocuklarla yapabileceğiniz 40 aktivite başlıklı yazım google'da en çok aratılan yazım. Bunları gördükçe mutlu oluyorum, oralarda biryerlerde beni takip ettiğinizi, okuduğunuzu ve yazdıklarımdan faydalandığınızı anlıyorum ve daha çok yazmak istiyorum. 

Burası hem Nehir için bir hatıra, hem de etkinlik, gezi, mekan, kitap önerilerimi paylaştığım bir platform. Bunların ötesinde ileride Nehir'i utandıracak, onun kişiliğine ve mahremiyetine saygısızlık oluşturacak durumları (tuvalet eğitiminden tutun da, hastalık halleri, ev ve özel yaşantımız vs), aile hayatımızı komple gözler önüne serecek durumları da paylaşmamaya özen gösteriyorum. İsimsiz bloglarda bu paylaşımlar belki yapılabilir ama kendi adı, çocuğunun hatta eşlerinin adına kadar bildiğimiz, fotoğraflarla kendi ailemiz gibi tanıdığımız blog yazarlarının eşiyle kavgalarından, bebek yapım çalışmalarına kadar bloglarına detaylı yazmalarına- şahsi kanaatim olarak- karşıyım. 

Kendimce çöp blog diye tanımladığım, reklam yazılarından, lansmanlardan, ürün tanıtımları ve çekiliş haberlerinden başka iki satır yazının yeralmadığı, ajanslarla anlaşmalı olarak yürütülen blogları da takip ve tasvip etmiyorum. "Blogger anne" diye bir meslek dalı oluştuğunu üzülerek izliyor, bunlardan biri olmadığımı; tamamen özgür ruhumla, içimden geldikçe ve içimden geçtiği kadarını yazdığımı bilmenizi istiyorum.

Özetle, kim kaldık ki eski bloggerlardan şunun şurasında; o yüzden blog okuyucularından da takipten vazgeçmeyerek, yorumlarıyla, paylaşımlarıyla sevdikleri bloglara destek olmalarını rica ediyorum. Dedim ya, ilk göz ağrım bloğumu hiç boşlamadım, boşlamayacağım. 

 
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...