29 Eylül 2016 Perşembe

AİLE OYUNU- ELC ANIMATE

Mothercare mağazalarında satılan ELC marka oyun ve oyuncakları daha önce de yazmıştım. Şimdi bahsedeceğim oyunu da Nehir'in çok seveceğini tahmin ederek aldım ve yanılmadığımı gördüm. 

Oyun 3 ya da 4 kişi ile oynanıyor. Çarkı çeviriyoruz; act out( taklit et), draw (çiz) ya da create (oluştur) geliyor. Hangisi gelmişse yerden ona ait kartlardan birini diğer oyunculara göstermeden alıyor, kum saatini çeviriyor ve karttaki resmi çizerek, taklit ederek ya da oyun hamuru ile şekillendirerek anlatmaya çalışıyoruz. Bu arada resim kabiliyeti hiç olmayan eşimin resimlerine, Nehir'in taklitlerine bol bol gülüp eğleniyoruz. Nehir'in bitmesini hiç istemediği çok eğlenceli bir oyun. Aynı zamanda da geliştirici bir dizi faaliyet içeriyor. Nehir'in "aynısını yapamam ama benzetmeye çalışacağım" diyerek, gayet güzel her nesneyi çizmesi ya da hamurdan yaratması beni oldukça şaşırttı.  Çünkü resim konusunda çok cesaretli değil, ben bunu çizemem sonra yapalım diyip bırakıyordu mesela daha önce yaptığımız bazı aktivite setlerinde resim çizmeyi gerektiren bölümleri. Ama bu oyun sayesinde bunu aştığını görüyorum. (Ya da oyun sayesinde değil de, yaşı ve zamanı geldiği için bilemiyorum) Lokomotif gibi oldukça zor nesneleri bile çizip anlattı bize. Bu benim için çok mutlu edici bir gelişme çünkü ben çocukken resim çizmeyi çok seven, ama herhangi bir şekilde eğitim almadığı için yeteneği körelen, resim çizme tutkusu içinde ukte kalan, bu yüzden çocuğu resim çizse çok mutlu olacak olan şu annelerdenim. :) Bu işin şakası tabii, ama ben Nehir'in içerisinde resim kabiliyetinin olduğuna ve günün birinde birdenbire parlayacağına inanıyorum ya da öyle hissediyorum diyeyim içten içe. 



Ailecek birarada olduğumuz zamanları çok seviyorum. Bu yüzden bildiğiniz başka güzel aile oyunları varsa, tavsiye ederseniz çok sevinirim.

 

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...