23 Ağustos 2016 Salı

KÜTÜPHANEMİZ 96- PİRİNÇ LAPASI VE KÜÇÜK EJDERHA

PİRİNÇ LAPASI VE KÜÇÜK EJDERHA
Feridun ORAL
Yapı Kredi Yayınları 

Nehir'in 5 yaşını 100 kitap yazısı ile karşılamak istemiştim. 5 yaş doğum gününü bir-iki hafta önce kutlamış olsak da hedefime ulaşabilmek için gayret ediyorum. Buraya yazamadığım pek çok kitabımızdan peşpeşe kısa kısa da olsa bahsetme gayretim bu yüzden.



Çok beğendiğimiz bir başka Feridun Oral kitabı. Yutiçinde ve yurtdışında pek çok ödül almış bir öykü. Çizimleri ve hikayesi ile Nehir'in ve benim gönlümüzü fethetti.


Küçük ejderha hergün pirinç lapası yemekten bıkmış ve canı değişik birşeyler yemek istemektedir. Üstelik doğum gününe de çok az kalan küçük ejderha, artık büyüdüğünü düşündüğünden tek başına ormana gitmek ve kendi yiyeceğini bulmak için anne ve babasından izin ister. Yol boyunca havuç toplayan tavşandan, ağaçta hindistan cevizi toplayan maymuna kadar pekçok hayvanla karşılaşır. İlk aklına gelen bu hayvanları yemek olsa da sonra fikrini değiştirip yoluna devam eder. En son karşılaştığı ve yine yemeyi düşündüğü filin yanına geldiğinde açlıktan bayılır. Fil ona yardım eder, hortumundaki su ile önce ayıltır, sonra da içmesi için ikram eder. Bu iyilik ve ikram karşısında Küçük Ejderha fil ile ve diğer hayvanlar ile arkadaş olur. Herbirini doğum günü partisine davet eder. Davet edildiklerine çok mutlu olan hayvanlar ellerinde birer sepet meyve hediyesi ile çıkagelirler. 






Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...