14 Mart 2016 Pazartesi

PAKOLİNO GÖLGE VE IŞIK KUTUSU

Pakolino 3-7 yaş aktivite kutularının Şubat ayı teması Gölge ve Işık olunca kaçırmadık. Tema çok eğlenceli görünüyordu, Nehir'in seveceğine emindim, hakikaten de öyle oldu. Pakolino kutulardan her ay 3 farklı etkinlik ve etkinliği yapmak için gerekli tüm malzemeler çıkıyor. Yalnız şunu belirtmeden geçemeyeceğim; bu ayki kutuda etkinliklere çocukların yapabileceği katkı çok çok az. Neredeyse herşey hazır, birkaç katlama ve yapıştırma gerekiyor, onlarda da anne-baba desteği gerekiyor. Ama etkinlik hazır olduktan sonra bol bol oynama, hayal gücünü geliştirme, dil, anlatım ve drama giriyor işin içine. Ben hazırlık aşamasına da münkün olduğunca Nehir'i dahil ettim; önce kitapçığı ve malzemeleri Nehir'e verip sence bunlarla nasıl birşey yapacağız dedim; o malzemeleri ve yapım aşamalarını inceleyip, "anne şöyle şöyle yapmalıyız" dedi. Yaparken de her aşamada yardımı oldu.

Çocukların ışığı ve gölgeyi keşfetmeleri için harika bir kutu olmuş.

IŞIK KUTUSU
İlk aktivite Işık kutusu idi. Işık kutusuna fenerimizi takıp duvara yansıyan şekilleri konuşturarak çok eğlendik. Nehir'in çizimlerini duvara yansıttık. Resimlerimizi konuşturduk. Uyku öncesi de arkadaş oldu bu gölgeler bize.







GÖLGE KUKLALAR
Köpek balığı, gemi, küçük balık ve salyangoz kuklalarının gölgelerini duvara yansıtıp sayısız hikaye uydurduk.


 
 

GÖLGE TİYATROSU
Tiyatromuzu kurduk, kuklalarımızı ve dekorları hazırladık. Bilet kesip, oyunlarımızı sergiledik. Nehir, babası ve ben sırayla bir oynatıcı bir izleyici olduk. Hayal gücümüz, yaratıcılığımız gelişti. Dahası ailecek keyifli dakikalar geçirdik.






Bu kutu hala satışta mı bilmiyorum ama kesinlikle tavsiye ederim.




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...