29 Şubat 2016 Pazartesi

ŞUBAT AYI ETKİNLİK TAKVİMİ

Anladım ki plan yapmadan olmuyor, yine boş durmuyoruz, muhakkak birşeyler yapıyoruz ama düzensiz oluyor. O yüzden yine eskisi gibi arada 10ar günlük etkinlik planları hazırlamaya karar verdim. Bunları keyfekeder, canımız istedikçe, Nehir istekli oldukça ve yapabildiğimiz kadar yapıp tamamlamaya çalışacağız. Şubat ayının son on günü için planımızı resimli olarak hazırladım bu kez; böylece Nehir bakıp seçti karar verdi ne yapacağımıza. Planda, duyusal, dil gelişimine yönelik, matematik, sanat vs etkinliklerinin ayrı ayrı yer almasına dikkat ettim, ayrıca haftasonu planlarımızı da ekledim.

Programımızı gerçekleştirmeye başladık. Etkinliklerimizi peyderpey yaptık, tiyatroya, kütüphaneye gittik ama bilim merkezi gezimiz Mart ayına sarkacak gibi görünüyor.



1- Günlük yaşam becerisi- takı tasarım
H&m magazasından aldığım takı seti ile kolye, bileklik, yüzük yaptık. Nehir miniminnacık boncukları dahi misinaya güzelce dizdi, epey ustalaşmış; zevkli ve becerikli kız doğrusu :-)



2- Duyusal gelişim- ev yapımı oyun hamuru
Bir ölçü nişasta, 1 ölçü saç kremi ve gıda boyası ile yumuşacık, mis kokulu bir hamur elde ettik. Hamurumuzla heykeller, şekiller tasarladık.

 
 

3- Dil gelişimi- ingilizce aile fertlerinin tekrarı
İngilizce aile fertleri isimlerinin tekrarı için parmak kukla ailesi yaptık Nehir'le. Kesmesi, boyaması, yapıştırması Nehir'den. Makas çalışmasında da artık çok çok iyi Nehir. Küçük kaslarını bayağ çalıştırdık sanırım yaptığımız onca etkinlikle.



4- Bilimsel beceriler- deterjan kirleri nasıl uzaklaştırıyor deneyi
Bir tabağa biraz süt koyup birkaç renk boya damlattık. Sonra sıvı deterjana batırılmış pamuklu çubuğu süte değdirdiğimizde renkler kaçışmaya başladı. Sıvı gıda boyamız olsaydı renk şöleni daha bariz olacaktı ama yine de Nehir'i oldukça şaşırttı ve deney amacına ulaştı diye düşünüyorum.




5- Sanatsal beceriler- resim tamamlama

Ben Nehir'e 2 tane üçgen verdim, o da bana bu rüya gören kızı çizdi. Kız rüyasında hırsızlardan kaçıyormuş. (bu hırsız korkusu da başka bir zamanın konusu :-(






Gezelim görelim

Tiyatro gezimizi burada yazmıştım. Ayrıca kütüphaneye bir gezi gerçekleştirdik. Bilim merkezi gezisi planımız ileriki zamanlara kaldı.




Şimdilik bu kadar ;-)



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...