8 Ocak 2016 Cuma

SORU-CEVAP

Aşağıdaki fotoğrafı internette bir sayfada gördüm. Çocuğunuzla bir sohbet başlatmak için örnek sorular yazıyor. Hoşuma gitti, çünkü biliyorsunuz çocukları açmak için sadece "ee nasıl gidiyor bakalım, okulun nasıl?" demek yetmiyor. Ben de bu soruların benzerlerini genellikle Nehir okuldan geldikten sonra, onu açmak için sorarım. "Bugün okulda çok güldüğünüz birşey oldu mu? En komik an hangi andı? Hüzünlü bir an oldu mu?" gibi.. Bazen de hayal gücünü teşvik etmeye yönelik sorular sormaya çalışırım. "Bir uçağın olsa, nereye uçmak isterdin?" gibi.




Bu fotoğrafı gördükten sonra Nehir'le boş bir anımızda birkaç soru sormak istedim. İşte sorular ve yanıtları (hatırladığım kadarıyla)

-Nehir büyüyünce ne olmak istersin?
-Polis.
- Hmm. Ne güzel. Daha önce ambulans doktoru olmak istiyordun. Fikrini mi değiştirdin?
- Yoo değiştirmedim. Bak nasıl olucam biliyor musun?(parmaklarıyla sayarak)  Önce abla, sonra ambulans doktoru, sonra polis, sonra da anne olacağım.....   :-)

- Doğduğun günden bugüne kadar, hayatında en mutlu anın ne zamandı, hatırlıyor musun?
- Emm, Berke abimle müzeye gittiğimiz gün. (Bakınız; Rahmi Koç Müzesi gezimiz..)
- Evet gerçekten de çok güzel bir gündü.
- Senin en mutlu günün ne zamandı anne?
-Senin doğduğun gün. Bir de babanla evlendiğimiz gün.
- Hmm, anne biliyo musun benim de en mutlu anım senin beni ilk kucağına aldığın gündü..... :-))

-En sevdiğin kitabın hangisi Nehir?
- Düt düt (Masal Ototbüsü Düt Düt), Cup Cup (Denizaltından Masallar Cup Cup), Allah (Allah Beni Seviyor). (Timaş yayınları Masal kitapları)

-En sevdiğin aktivite nedir? Sinemaya gitmek mi, tiyatroya gitmek mi yoksa spora gitmek mi?
- Tiyatroya gitmek, sinemaya gitmek, spora gitmek. (3üde yani)

- En sevdiğin kıyafetin?
- Doc. Mcstuffins'li tshirtüm.

Sohbetimizin hatırladığım bölümleri bunlar.



Hazır yazmışken bir de dün akşamdan küçük bir diyaloğumuzu aktarayım. Nehir, ben ve babası meraklı minik oyunlarından birini oynuyorduk. Nehir kazandı. Çoğu zaman hilesiz kazanıyor ne hikmetse, bazen çok mızıkacağını anlarsak, huysuz bir anındaysa azıcık hile yapıp kazandırıyopruz. (biliyorum yanlış) Bazen de biz kazanıyoruz ama arıza çıkarabiliyor Nehir ufak çaplı :-) Dün akşam kazandıktan sonra Nehir " bak gördün mü, yine ben kazandım anne. Zaten yakında da büyük okuluna gidicem, orda daha da çok şey öğrenicem, o zaman daha çok kazanıcam"  Bu kızda ki öğrenme hevesi doz aşımı mı oluyor bilemedim. Büyük okuluna gitme konusunda çok hevesli. "Büyük okuluna gidersem, oradaki öğretmenlerim bana yardım edecekler, yeni yen şeyler öğretecekler diy mi anne" diye şimdiden heyacanını yaşıyor. Umarım ilköğretime başladığında da aynı hevesi devam eder, severek gider okuluna. Öğrenme hevesi güzel birşey ama çok hırslı olup sürekli başarı baskısı hissetmesini de istemem  tabii.  







Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...