3 Aralık 2015 Perşembe

CİMNASTİK

Çocuklara yüzme, cimnastik gibi temel kazanım sporlarının 3-4 yaşlarından itibaren verilmesi gerektiğini düşünüyorum. Bunları; çocuğu o kurs senin bu kurs benim koşturmak olarak görmüyorum. Hatta birkaç yerde Avrupa'da her mahallede büyük yüzme havuzlarının olduğunu, bunların halka açık ve ücretsiz olup, çoluk çocuk ailecek gidip yüzme öğrenildiğini ve 6 yaşına gelmiş her çocuğun yüzme bildiğini okumuştum. Sevgili Deniz Sudağından da bloğunda Avrupa'da devlet okullarına ait spor salonlarının haftasonları halka açıldığından ve ücretsiz olarak hizmet verdiğinden, ailecek gidip spor yapma imkanı bulduklarından bahsetmiş bloğunda. Bizim için bunlar şu anda biraz ütopik, hatta çoğu devlet okulunda spor salonu bile yok ki halka açılsın da ücretsiz hizmet versin. 

Ancak İstanbul'da yaşayanlar olarak biraz daha şanslıyız. Büyük Şehir Belediyesi spor komplekslerinde cimnastik (eskiden jimnastik yazılıyordu ama şimdi cimnastik olarak türkçeleştiğini görüyorum), yüzme, basketbol, futbol gibi pekçok branşta hem çocuklar hem yetişkinler ücretsiz spor yapma imkanı buluyorlar. Ben Nehir'i cimnastiğe başlattım. Spora en iyi başlangıç olacağını düşündüm. Haftasonu Cumartesi ve Pazar günleri 1er saat gidiyor. İleride bir spor branşında süreklilik sağlayacaksa da bunu zaman gösterecek. Ancak şu an için hem kaba motor becerilerinin gelişmesi, hem de bir spor disiplini alması açısından cimnastiğin en faydalı branş olduğunu düşünüyorum. Dersleri uzaktan izlediğim kadarıyla çocuklara katkısı çok fazla;

- sırasını bekleme,
- başkalarının hakkına saygı duyma,
- birlikte hareket etme,
- koordinasyon,
- öz disiplin

gibi pekçok yararının olduğunu gözlemliyorum.

Nehir de gayet mutlu ve severek katılıyor derslere. Hocasını da sevdi. Dersleri biz Tv ekranından dışarıdan izliyoruz, o yüzden fotoğraf yok elimde. Bu yaz da bir şekilde yüzme dersleri almasını sağlamak istiyorum Nehir'in. Büyükşehir Belediyesi spor komplekslerindeki yüzme derslerine ne yazık ki talep çok ve epey yoğunluk var. Evimize yakın başka bir alternatif bulursak değerlendireceğiz. 


Şimdilik bu kadar.
Sporlu, sağlıklı günler tüm çocuklarımıza.
   


Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...