10 Ekim 2015 Cumartesi

KÜTÜPHANEMİZ 71- KÜÇÜK PRENS

KÜÇÜK PRENS
Can Yayınları 
Saint Exupery

Küçük prens kitabı, pekçok insan gibi benim için de çok özeldir. Nasıl olmasın ki, tüm dünyada kutsal kitaplardan sonra en çok basılan, 210 ayrı dil ve lehçeye çevrilen, Türkçe olarak bile 15 farklı çevirisi bulunan, 11 kez sinemaya uyarmış, tiyatro oyunlarına konu olmuş bir dünya klasiği. Defalarca okuduğum, işyerinde bile canım sıkıldığında internetten açıp birkaç sayfasına göz attığım bir kitaptır. Nehir büyüse de birlikte okusak diye de can attığım bir kitaptır ayrıca. Ee zaman su misali, işte o zamanlar geldi çattı.. Nehir'e Küçük Prens'in hikayesini masal gibi anlatmaya başladım ben önce. Çok sevdi. Sonra 1001 Çiçek yayınlarından çıkan Çocuklar İçin  Küçük Prens kitabını satın aldım. Bununla başlamak iyi olur diye düşündüm ancak kitap fazla kısa bir özetmiş. Nehir "koyundan bahsetmedin anne, öbür gezegendeki yıldızları sayıp duran adamı okumadın" diye sorup durdu.. Anladım ki kitabın orjinalini okuma zamanı gelmiş. Can yayınlarından çıkan Cemal Süreya&Tomris Uyar çevirisini aldım. Okumaya başladık.. Ne mutlu bize.....

Hikayeden bahsetmek istemiyorum, çünkü kitabı ya okumuşsunuzdur ya da okumak üzeresinizdir diye düşünüyorum, hele ki küçük prens çılgınlığının yaşandığı şu günlerde... Bir eser sahibinin ölümünün üzerinden 70 yıl geçtikten sonra telif hakları ortadan kalkıyormuş; bu çılgınlığın sebebi de bu olsa gerek.. 

Her neyse, kitabı anlatmak istemiyorum ama yalnizca şu alıntıyı ekleyeyim; " mesele büyümek değil, büyürken unuttuklarımız"  Çocuk kalbimizi karartmamak dileklerimle...





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...