12 Ekim 2015 Pazartesi

KÜÇÜK PRENS FİLMİ

KÜÇÜK PRENS FİLMİ


Kitabından burada bahsettiğim Küçük Prens'in Eylül sonunda vizyona giren filmini izlemek için sabırsızlanıyorduk Nehir'le. İlk fırsatını bulduğumuzda da koştuk sinemaya. Nehir filmi sonuna kadar ilgi ile izledi; kitaptan anımsadığı görselleri gördüğünde heyecanlandı, yorum yaptı. Birimiz 4 yaş, birimiz 35 yaş, ikimiz de bayıldık filme. Ben yer yer hüzünlendim. 

Film, bildiğimiz küçük prens hikayesini; küçük bir kızın gözünden ve onun hikayesi ile birleştirerek anlatıyor. Çocukların birer yarış atı gibi sınavlara hazırlandığı, tüm hayatlarının bir okula kabul edilmek ya da edilmemek üzerine kurgulandığı, renksiz, mutsuz hayatlarında gökkuşağının renklerini bilmeden büyüdükleri günümüz rekabetçi eğitim ve iş hayatında, hikayemizdeki küçük kız da annesinin yoğun başarı baskısı altında ezilmektedir. Küçük Prens'in hikayesi ile tanıştığında ise hayatı değişir.



Filmden sonra Nehir sordu; "anne, o küçük kızın annesi neden durmadan kızıyordu, küçük prens kağıtlarını çöpe atıyordu filan? " Çünkü o kızının başka şeylerle ilgilenmemesini, sadece ders çalışmasını istiyordu dedim. "Ama hikayeler önemlidir, oyun oynamak önemlidir diy mi anne?" dedi. Tabii ki, çok önemlidir hem de dedim.....    





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...