21 Eylül 2015 Pazartesi

RAHMİ KOÇ MÜZESİ GEZİMİZ

Geçtiğimiz haftasonu, uzun zamandır aklımda olan Rahmi M. Koç müzesi ziyaretini gerçekleştirdik. İstanbul'da çocuklarla birlikte gidilebilecek, hem bu kadar eğitici, hem bu kadar eğlenceli, ufuk açan bir başka mekan daha var mı bilmiyorum. Rahmi Koç müzesi bir müzeden çok daha öte gerçekten.

Biz; eşim, ben Nehir ve yiğenim kahvaltımızı yapıp yola çıktık, öğlene doğru müzedeydik. İlk olarak müze ve planetaryom (keşif küresi) gösterisi için biletlertimizi aldık. Planetaryum seans saatine kadar bahçedeki atlı karınca ve çocuk oyun alanında biraz oynadı eğlendi Nehir. Coca-cola sponsorluğu ile kurulan, yine bahçede yeralan minik büfe de oldukça keyifliydi. Burada birşeyler içtik, Nehir Çelik ve Çeliknaz maketleri ile fotoğraf çekildi.

Planetaryum seans saatimizde keşif küresinin içerisinde hazır bulunduk. Tavana yansıtılan, uzay asansörü isimli gösteri beni çok etkiledi. Biraz için gerçekten uzaya yolculuk yaptığımı düşündüm. Anlatılmak istenen Nehir için biraz karmaşıktı ancak o da renk ve ışık gösterilerinden hoşlandı, güneş sistemi, yıldızlar, evren, uzay, galaksiler hakkında ufak da olsa fikir edindi.

Gösteri sonrası bahçede eski otomobil, uçak gbi ulaşım araçlarının sergilendiği bölümü gezdik.

Her saat başı hareket eden Haliç-Sütlüce nostaljik treni için de biletlerimiz hazırdı. Çocuklar bu bu tren seferinden oldukça etkilendiler. Tabii biz de.. Manzara müthişti. Çocuklar için de harika bir deneyim oldu.

Buradan sonra, bahçedeki DC-3 yolcu uçağına çıktık. Uçağın içini gezdik, koltuklarına oturup kokpite gözattık.

Sonraki durak Fenerbahçe vapuru oldu. Fenerbahçe Vapuru içerisindeki cafede birşeyler yiyip içtik. Yeme-içme alternatifi çok olmasa da, börek ve sandviç seçenekleri hem çocuklar hem bizim için gayet yeterli ve doyurucu oldu.

Vapur içerisinde Yalvaç Abi Oyuncak Sergisini de gezdik. Ancak Nehir oyuncakları camekanlarından çıkarıp oynamak isteyince biraz zor anlar yaşadık. Bu oyuncakların oynamak için değil, gezip görmemiz için olduğunu, dokunup oynayabileceğimiz oyun ve etkinliklerin bir başka bölümde olduğunu anlatarak ikna ettim kendisini.. Böylece sonraki durak belirlenmiş oldu: Renkli Matematik Dünyası.

Renkli Matematik Dünyası'na bir girdik, birdaha da çıkamadık :-) Şaka bir yana hem çocuklar hem eşim ve ben bayağ kendimizi kaybettik bu bölümde. Birkaç saat kaldık sanırım.  Burada onlarca deney seti çocukların ve büyüklerin kullanımına hazır bekliyor.

Nehir köpük duvarını çok sevdi. Defalarca yaptı. Ayna döndürüldüğünde resimlerdeki atın koşmaya başlaması; Da Vinci kulesi, parça-bütün ve lego setleri, aynalardaki gizem, ördekleri sayarak matematiği keşfetmek, bir çarkı döndürdüğünde diğerlerinin de dönüşünü üzlemek, bilgisayarda bir zar atarak beste yapmak ve daha daha fazlası.. Nehir bir deney setinden diğerine koşturup durdu. Matematiğin bu kadar eğlenceli birşey olabileceğini bu yaşımda öğrendim ben de..

Faber Castell anasınıfı etkinlikleri bölümünde Nehir ve Berke, biraz oyun hamuru ile nesneler yapıp, bu bölümdeki oyuncak evin içine koydular. Nehir güzel bir meyve sepeti yaptı. Burada etkinliği tamamladığında yine matematik dünyasına döndük :-)

Nehir'i renkli matematik dünyasından çıkarabildiğimizde epey yorulmuştuk ve saat ilerlemişti. Müzede arabalar ve motorsikletler bölümlerini gezdik. Nehir arabların içine binmek istedi, zor engel olduk :-)

Çamaşır makinesi, fırın, ocak, bulaşık makinesi gibi evde kullandığımız eşyaların nasıl çalıştıklarını gösteren şeffaf makineler de oldukça ilgi çekiciydi. Nehir herbirinin düğmelerine basıp çalıştırdı, izledi.

Akşam 5'e doğru ancak müzeden ayrılabildik. Çok keyifli hatıralarla, görerek ve yaşayarak öğrenmiş ve eğlenmiş olarak..