2 Mayıs 2015 Cumartesi

KÜTÜPHANEMİZ 56- ZOGİ

ZOGİ
Julia DONALDSON & Axel SCHEFFER
İşbankası Kültür Yayınları

Zogi, Nehir'in kütüphanesindeki en eğlenceli kitaplardan biri. Küçük ejder Zogi, ejderha anaokuluna gitmektedir. Okuldaki her yılında, ejderhalara ait bir başka yeteneği keşfetmekte ve geliştirmeye çalışmaktadır. Zogi, çok çalışkandır, yıl sonunda göğsüne bir yıldız takabilmek için var gücüyle çalışmaktadır. Ancak uçmayı, kükremeyi, ateş püskürtmeyi öğrenirken her seferinde bir yerini yaralamakta, küçük bir kız ise ona yardım edip yaralarını sarmaktadır. Prenses kaçırmayı öğrenmeye sıra geldiğinde Zogi, bu kızın aslında Prenses İnci olduğunu öğrenir, Prenses onunla gelmeyi kabul eder ve prenses kaçıran ilk ejder olarak Zogi yıldızını kazanır. Prenses İnci, anaokulundaki ejderlere bakar, yaralandıklarında onları tedavi eder. Son yıl şövalyelerle savaşmayı öğrenmelidir Zogi. Prenses için dövüşeceklerdir. Ancak Prenses itiraz eder; o saraya dönmek, süslü püslü elbiselerle boş boş salınmak istememektedir, o doktor olmak, yaraları sarmak, insanlara yardım etmek istemektedir. Zogi bu fikre hayran kalır ve o da Prensese bu amacında yardım etmeye karar verir.

Bu sevimli ejderhayı sevmemek elde değil. Fantastik bir öykü ve en sonunda verdiği mesaj da çok güzel. Tüm çocukluğunu doktor olma hayaliyle geçirmiş olan ben, o zamanlar bu kitaba rastlasaydım müptelası olurdum sanırım. Nehir de çok çok sevdi. Diğer Julia Donaldson&Axel Scheffer kitaplarımız gibi kütüphanemizin değerli bir parçası oldu bu kitap da.






Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...