25 Şubat 2015 Çarşamba

MONTESSORİ HAFTALIK PLAN/ 1. HAFTA

Bugünlerde montessori etkinliklerini Nehir'le birlikte bir plan dahilinde yapmaya karar verdim. Haftalık etkinlik programı hazırladım ve akşamları mümkün olduğunca bu program dahilinde birşeyler yapmaya çalıştık Nehir'le. 

Bildiğiniz üzere Montessori eğitimi(ya da felsefesi) 5 temel gelişim alanı üzerinde gelişmeyi hedefler. Günlük yaşam becerileri, duyusal gelişim, matematik becerileri, dil gelişimi ve bilimsel beceriler. Bizim Nehir'le şu ana kadar yaptığımız etkinliklerin birçoğu da bu temel gelişim alanlarına yönelikti zaten. Şimdi adı konulmuş, programa dönüştürülmüş oldu- bir nevi ev okulu misali.

Sizler de yararlanmak isterseniz haftalık programımız ve uygulanışları aşağıdaki gibi oldu.

1- DİL GELİŞİMİ 

Harflerle ilgili etkinliğimizi görüp "aa daha erken değil mi, okulda sıkılmaz mı" diye soranlar oldu. Panik olmayınız lütfen, Nehir'e okumayı öğretiyor değilim. Montessori sisteminde fonetik alfabe öğretimine, harflerin görsel olarak tanıtılıp sesletimlerinin verilmesine 2 yaştan itibaren başlayabiliyorsunuz. Zımpara harflerle, kum/tuz tepsisi çalışmalarıyla, harf sepetleriyle, odaya asacağınız alfabe panolarıyla çocuğunuza harfleri tanıtmaya başlamanızın da hiçbir sakıncası yok. Önce sesli harflerle başlamak mantıklı. Her hafta bir harf gösterebilirsiniz. Her yeni harfe geçişte daha önce öğrenilenleri tekrar etmelisiniz. Ben henüz zımpara harfleri hazırlamaya fırsat bulamadım ancak kum(irmik) tepsisi ile A harfini çalıştık, alfabe yapbozla oynadık ve A harfi ile başlayan nesnelerden oluşan mini bir sepet hazırladım Nehir'e. İrmik tepsisi ile A harfinden önce linkteki çalışma sayfaları ile alıştırma yaptık.





2- BİLİMSEL BECERİLER

Çiçek resmini; taç yapraklar, sap/yapraklar ve kök bölümlerini ayıracak şekilde 3 parçaya keserek bir yapboz hazırladım. Önce çiçeğin bölümleri hakkında konuştuk, sonra yapbozumuzu kartona yapıştırarak tamamladık ve en sonunda da Nehir parmak boya ile boyadı çiçek resmini. 





3- GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ

Diş fırçalama, ellerini yıkama, tuvalete kendi başına gitme, ayakkabılarını montunu kendi kendine giyip çıkarma gibi öz bakım becerilerini Nehir uzun zamandır pratik edip, bu konularda ustalaştı artık. Şimdi de saçlarını kendisi fırçalamayı öğreniyor.





4- MATEMATİKSEL BECERİLER

1'den 10'a tane hesabına devam. Sıradaki matematik çalışmamız 0 (sıfır) 'ın ne anlama geldiğini öğrenmek olacak.





(Nehir 3.5 yaşında)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...