18 Şubat 2015 Çarşamba

KÜTÜPHANEMİZ 48- ALLAH BENİ SEVİYOR

ALLAH BENİ SEVİYOR
Fatma IŞIK, Ayşe SEVİM
Timaş Çocuk Yayınları

Bu kitabı Nehir'e kuzeni Berke abisi hediye etmişti. Ben önce Nehir'in yaşına uygun olmayabilir, sonrası için saklayayım diye düşünürken; Nehir bana birkaç hikaye okuttu ve kitap o günden sonra favorisi oldu, elinden düşmedi birkaç aydır. Benim ilk düşüncemin aksine kitap 3 yaş sonrası için gayet uygun bir kitapmış. İçerisinde herbiri bir başka güzel ahlaki davranışı teşvik eden kısa kısa hikayeler var. Sabretmek, adil olmak, hayvanlara iyi davranmak, yardım etmek, iyilik yapmak, dürüst olmak gibi değerler; çok hayatın içinden hikayelerle ve çocukların anlayabileceği bir dille anlatılıyor. Anlatılmak istenen ana fikri dikte eden bir tarzı yok. Dediğim gibi hikayeler çok sade ve günlük hayattan. Belki de o yüzden Nehir bu kadar sevdi. Kitap küçük boy ve kalın bir kitap; az resimli çok yazılı. Nehir başladık mı en az 3-4 hikaye okumamızı istiyor; bazen de kendisi kitabı alıp odasına geçip okuyor da okuyor.  

Bence sadece çocuklara öğütler yok bu kitapta. Hikayelerdeki ebeveynler de hep örnek davranışlar içerisindeler; her akşam işten gelince çocuğuyla oyun oynayan babalar, çocuklarını dinleyen, çocuğuyla birlikte mutfağa giren anneler, çocuk dilinden anlayan öğretmenler var kitapta.

Çocuklara dini eğitim vermek için en uygun yaş kaç ya da nasıl ve nereden başlanmalı tam olarak bilmiyorum ama bu kitap başlangıç için çok güzel, hiç öyle büyük büyük laflar yok kitapta, küçük çocuklara Allah'ın sevdiği davranışları özendiren hikayeler var sadece.








Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...