23 Şubat 2015 Pazartesi

HAYALİ OYUN/ PRETEND PLAY-2

Hayal gücü, dil gelişimi, empati gibi yeteneklerin gelişimi açısından çok faydalı olan mış gibi oyunlardan daha önce burada bahsetmiştim.

İşte birkaç örnek oyun daha;

İrmik Tepsisi İle Çiftlik Oyunu

Aslında yazı çalışmaları için hazırlamıştım irmik tepsisini, ama Nehir sıkılınca çiftlik oyuncaklarını çıkardım. Nehir hayvanların kaplarına yem doldurdu, traktörle toprak taşıyıp traktöre yükledi. Hem duyusal hem de taklit oyun oldu.




Marketçilik

Migros'un bir zamanlar hediye ettiği minik market ürünlerini kaybetmedik hala oynuyoruz. Küçük bir kasamız ve paralarımız, kredi kartlarımız da var. Bir Nehir bir ben kasiyer/müşteri olup alışveriş oyunu oynuyoruz. Geçen günki oyunumuzun devamında Nehir ve ben anne-kız olup markete alışverişe gittik; Nehir anne rolüne büründüğünde kendime bir ayna tutmuş gibi oldum; Nehir'in "ben sabah işe gitmeliyim kızım, sen güzelce okula git orda etkinlik yaparsıım, şarkılar söylersiiin; akşam buluşuruz birlikte aktivite yaparız, oynarız" demesi, yemek takımlarını çıkarıp " hadi biz babanla maç izleyelim sen bize yemek yapıp getir" demesi bizi nasıl çözdüklerini, nasıl her sözümüzü beyinlerine kazıdıklarını göstermesi bakımından çok önemliydi. Neyse ki olumsuz şeyler duymadım :-)





İtfaiye

Meraklı Minik'in karton kasabasını Pollywill'e dönüştürdük. Pollywill'de yangın çıktı, hemen İtfaiyeci Sam'i aradık, İtfaiyeci Sam yetişti ve Polly bebekleri kurtardı.

Bu arada küçük bir anektod:

Epey oynayıp, yangınları söndürdükten sonra değişiklik olsun diye Nehir'e dedim ki, "olamaz Polly'nin arabası çalışmıyor, hadi İtfaiyeci Sam'i arayalım" 
"Ama o tamirci değil ki" dedi bana :-)))  Öylece kaldım, he evet doğru, tamirci değil diyebildim sadece..




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...