9 Şubat 2015 Pazartesi

EĞLENCELİ MATEMATİK

Dikkat !! Bu yazı yoğun matematik, sanat, duyusal aktivite ve montessori içerir .. :-)  Şaka bir yana Nehir'le geçen haftayı matematiğe ayırdık. Artık 10'a kadar rakamlar ve tane hesabı iyice yerleşti. Aşağıda yaptığımız çeşitli etkinliklerle de pekiştirdik matematik bilgimizi. 

"Kızım bu kaç: bir, hadi şimdi tekrarlayalım, biiirr" yaparsak da eminim öğrenirler bizim zamane akıllı bıdıkları ama her fırsatta söylediğim gibi benim maksadım Nehir birşeyler öğrensin değil, Nehir'in 0-6 yaş beyin hücrelerinin en hızlı geliştiği dönemde ona gerekli düzenlenmiş çevreyi sunarak, 5 duyusunun 5'ine birden hitap ederek gelişimine yardımcı olmak. 

Biz matematiği oyuna, sanata dönüştürdük; dokunma duyumuzu renkleri, boyaları kattık işin içine. 

Matematik etkinliklerimiz:

1- SAYI AVI

Benzerini @ecenazlabiromur renkli pirinçlerle yapmış instagram hesabında. Ben bir akşam işten eve gidince beş dakikada hazırladım etkinliği. Bir kap fasulyenin içine 1'den 6'ya kadar olan ahşap rakamlarımızı ve renkli kalp çıkartmalarını sakladım. Boş bir sayfayı 6'ya bölüp 1'den 6'ya rakamları yazdım ona da. Nehir fasulyelerin içinden önce rakamları buldu ve kağıttaki yerine yerleştirdi. Sonra kalpleri buldu, arkalarındaki kağıtları açtı ve her bölmeye sayı kadar kalp yapıştırdı. Rakamlar, tane hesabı, duyusal etkinlik ve ince motor aktivitesi birarada çok yönlü bir etkinlik oldu. Kalpleri yapıştırma işi bitince Nehir fasulyelerle aktarma oynadı uzunca.




2- SAYI YAKALAMACA

Yere bir örtü serdik. Boş bir kağıda 1'den 9'a rakamları yazdım. Ben ahşap sayılarımızı örtünün üzerine gelişigüzel saçtım; Nehir tek tek bulup kağıttaki sayılarla eşleştirdi. Nehir mümkün olduğunca hızlı sayıların hepsini bulup yerine koymaya çalıştı. Sonra sıra bana geçti, Nehir rakamları saçtı ben buldum. Birkaç kez bu şekilde tekrarladık, epey eğlendik. Matematik ve hareket etkinliği yapmış olduk.




3- SİHİRLİ BOYAMA

İşte Nehir buna bayıldı. Nehir'e sihirli boyama yapacağız dedim ve benim daha önceden beyaz pastel boya ile rakamları yazdığım kağıdı Nehir'in önüne koydum. Hadi boyayalım bakalım neler olacak dedim. Bizim uyanık boyamaya başlamadan beyaz rakamları farketti, aa dört, aa üçç demeye başladı  :-) Neyse sulu boya ile boyadıkça gizli rakamları ortaya çıkarmak çok hoşuna gitti. İlk sayfa bitince yeniden istedi hatta, ben apar topar bir sayfa daha hazırlayıp getirdim, onu da aynı şekilde boyayıp gizli rakamları bulduk. Matematik ve sanat biraraya gelmiş oldu. 



4- SAYI KADAR BONCUK DİZME

Bir kartona sayıları yazıp delik deldim ve şönil geçirdim. Bir kap mercimeğin içine de renkli boncukları gizledim. Nehir mercimeğin içinde saklı boncukları bulup şönillere sayı kadar dizdi. Aslında 6ya kadar dizdi sonra dikkati dağıldı. 9u da ben dizeyim hadi sen de 7 ve 8'i yap desemde çabalarım yetersiz kaldı :-) Nehirin mutfak takımlarını çıkardık. Nehir mercimekle çeşit çeşit yemekler yapıp, bana ve babasına ikram etti, bütün akşam oynadı. Burada da mercimekte gizli boncukları bulmak, tane hesabı yapmak, boncukları şönile geçirmek herbiri başlı başına bir etkinlik oldu. Duyusal etkinlik, matematik ve ince motor aktivitesi. Devamında oynadığı mutfak oyunu taklit oyuna güzel bir örnek. 





5- TÜBİTAK YAYINLARI SAYABİLİRİM KİTABI

Matematik kitabı görünümlü sanat kitabı.  Her sayfada patates baskı ile yapabileceğimiz resim örnekleri var; aynı zamanda da 50'ye kadar sayma alıştırması. Biz 10'a kadar olan sayfaları okuyup inceledik; patates baskı örneklerinden de birkaçını denedik. Aşağıdaki kedi, fare ve kurbağa motifleri tamamen Nehir'e ait. Çok harika olmuşlar değil mi, ben bayıldım..  
Nehir'in çok eğlendiği bir etkinlik oldu. Dahasını da yapmak istedi ama başka bir akşam devam etmek sözüyle sonlandırdık etkinliği.






(Nehir 3,5 yaşında)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...