13 Ocak 2015 Salı

MERAKLI MİNİK OCAK/2015 SAYISI- PARA BİRİKTİRİYORUM

Meraklı Minik Ocak/2015 sayısında paranın ne olduğunu, ne için kullanıldığını, nereden geldiğini öğrendik. Bu sayıda Nehir en çok ATM makinesinin tanıtıldığı sayfayı sevdi diyebilirim. Makineye kartını takar gibi yapıp, şifresini tuşlamak, çekeceği tutarı yazıp yeşile basıp, paralarını çekmek çok hoşuna gitti. Resimli masal okuma sayfasını da sevdi. Kumbara yaptık, paraları eşleştirdik, alışveriş kasabası maketini hazırladık.

1- ALIŞVERİŞ OYUNU

Alışveriş oyunu için kasaba maketini Nehir'le birlikte hazırladık. iki kez oynadık ama sonra ilgisini yitirdi nedense. Masanın üzerinde hazır bekliyor, Nehir ne zaman isterse oynarız artık ;-)

 


2- TAVŞAN KUMBARA

Şablonları kartondan ayırma ve yapıştırıcı sürme kısımlarında Nehir bana yardım etti. Kumbaramızı yaptık ve ilk paralarımızı attık. Nehir'in zaten para biriktirdiği bir kumbarası var; yaza kadar biriktirip, bisiklet, kask, paten takımı alacağız Nehir'e. Bu kumbarada biriktirdikleri ile de Toyzzshop'a gidecekmiş Nehir, öyle söyledi.


3- PARALARI EŞLEŞTİRME

Paraların ön ve arka kısımlarını üzerindeki rakam ve renklerine göre tanıyıp eşleştirdi Nehir.


4- MARKET LABİRENT

Kasaya giden yolu çizgi çizerek buldu Nehir. Bu tarz labirent bulmacalar bu aralar çok ilgisini çekiyor.



5- PAZARDA DEĞİŞ-TOKUŞ

Pazar yerindeki değiş tokuşta Alya ve ailesinin almak istedikleri nesneleri bulup işaretledi Nehir.


6- RESİMLİ HİKAYE

Hikayenin içine yerleştirilmiş her resmin bir kelime karşılığı var. Hikayeyi ben okudum, resimlere geldiğimde durdum, Nehir tamamladı. Bu şekilde okumak çok hoşuna gitti Nehir'in.



7- PARÇA/BÜTÜN KARTLARI

Kumbara resimlerinin bütününün ve bir parçasının verildiği kartları eşleştirdi Nehir, ancak benim biraz hadi yapalım, hadi yapalım ısrarlarımla yaptı diyebilirim. Çok kolay geldi, hemen yapıp attı kenara :-)



Ne kadar dolu dolu bir aylık dergi değil mi?


Tabii Nehir'in yapmak istemediği etkinlikler de vardı bu ayın dergisinde. Mesela kendi paramızı tasarlamamız için verilen boş şablonları boyamak istemedi Nehir. 




(Nehir 41 aylık)



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...