30 Ocak 2015 Cuma

KÜTÜPHANEMİZ 45- YAVRU BAYKUŞLAR

YAVRU BAYKUŞLAR
Martin WADDELL
Kırçiçeği Yayınları

Daha önce Küçük Ayı Büyük Ayı serisi ile tanıdığımız yazar Martin Waddell'in bu ödüllü öyküsünde; 3 kardeş baykuş yavrusu yuvalarında anneleriyle birlikte yaşamaktadırlar. Bir gece uyandıklarında annelerini yanlarında göremezler. Anne baykuş yiyecek aramaya gitmiştir ve geri dönecektir elbette. Yavrular annelerinin geri döneceğini içten içe bilmelerine rağmen yine de bir endişeye kapılırlar. Yuvalarından çıkıp, karanlık ormanda bir ağaca tüneyip korku ve merak içinde annelerinin dönmelerini beklerler. Bu sırada da annelerinin nerede olabileceğine dair fikir yürütmeye çalışırlar. 3 kardeşten en büyüğü en olgun olan, "annemiz dönecek" diyor, küçük olan ablasının bu düşüncesine katılmak istiyor "evet dönecek, ama neden hala gelmedi" diyor, en küçükleri vehaliyle en duygusal olanları ise "annemi istiyorum" diyor sürekli. Bu kitapta Nehir'in çok sevdiği Koş Balkabağım KoşKelebeklerin Yolculuğu gibi birkaç kitabımızda da olan tekrarlanan cümle kalıpları var. Birkaç okumadan sonra bu cümleleri ezberleyip tekrarlamaya başlıyor çocuklar. En sonunda 3 küçük yavru gözlerini sıkıca kapatıp annelerinin dönmesini dilerler. Ve anneleri döner. Nedir bu haliniz, geri döneceğimi biliyordunuz der yavrularına. Anneleri yanında olmadığında korku ve endişeye kapılan kuzucukların hislerine tercüman olan çok sevimli bir öykü. 

Kitabı; Nehir'in sabahları uyanıp beni yanında göremediğinde annemi özlüyorum, annem gelsin diye ağladığı bir dönemimizde almıştım. Kitabı sadece okuduk, Nehir'e "bak baykuşların da annesi yiyecek bulmaya gidiyor, onlar da annelerinin gelmesini bekliyor" şeklinde birşey anlatmadım. Çok şükür o dönemleri atlattık, bu kitapla birlikte anaokulu, okul hayatıyla ilgili kitaplar da okuduk; babası ve ben Nehir'e karşı sabırlı yaklaştık, üzerine gitmedik, her akşam uyumadan önce Nehir'le öpüştük sarıldık, sabah görüşemeyeceğimizi, benim işe gideceğimi ama akşam buluşup birlikte oyunlar oynayacağımızı konuştuk ve sonunda o günler geçti. 








Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...