4 Aralık 2014 Perşembe

YENİ YIL ETKİNLİKLERİ 4- FEN, MATEMATİK, SANAT

Akşamları Nehir muhakkak faaliyet yapmak istiyor. Her akşam için yeni bir etkinlik oluşturmak kolay değil ama belirli bir temamız olup onun üzerinden gidince işler kolaylaşıyor. 

Dün akşam yeni yıl etkinliklerimize fen ve matematiği de ekleyelim istedim.

YENİ YIL TEMALI MATEMATİK (NEW YEAR THEMED MATH ACTIVITY)

Sayı tablosunu ben hazırladım bilgisayarda. (İsteyenler bana @fezakiral instagram hesabımdan ulaşırlarsa mail atabilirim) Nehir her sayının karşısındaki kutucuğa sayı kadar yeni yıl temalı stickerlarımızdan (kardandamlar, yeni yıl şapkalı bacadan çıkan tavşanlar :-) yapıştırdı. Çok sevdi ve iki sayfa yaptı, hatta daha istedi ama ben sadece iki sayfa çıktı almıştım. 





YENİ YIL TEMALI FEN VE SANAT ETKİNLİĞİ (NEW YEAR THEMED SCIENCE AND ART ACTIVITY)

Beyaz bir kağıttan çam ağacı kestim. İki ayrı renkte boya hazırladım; sarı ve mavi. Sarı renk boyanın içine kabartma tozu, mavi olana ise sirke karıştırdım biraz. Nehir çam ağacını önce sarıya boyadı, sonra maviye. Mavi renk boyayı sürdükçe hem oluşan kabarcıkları hem de sarı ve mavinin karıştığında yeşile dönüşmesini izledi.




Çam ağacı boyamamız bittiğinde ise bir deney yaptık; sarı boyaya biraz daha kabartma tozu döktük ve sonra sirkeli boyayı ekledik. Boyanın köpürüp kabarmasını ilgiyle izledi Nehir. 





(Nehir 40 aylık)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...