30 Aralık 2014 Salı

STABILO EASY COLOR KALEMLER ve DOĞRU KALEM TUTUŞ

Nehir'le birlikte kitap, dergi çalışması yaparken (buradaki gibi) doğru kalem tutuşu destekleyecek tarzda boyalar bulmak istedim. Çocuk gelişimci arkadaşlar üçgen kesim kalemleri önerdiler. Kırtasiyeye gidip, bizzat birsürü çeşit denedim. Daha küçük yaş grubu için çok kalın üçgen boyalar vardı, yazma aşamasında olan okul öncesi ve okul çocukları içinse çok ince olanlar. Bazı boyaların yazımı sertti; henüz parmak kasları tam gelişmemiş, bu yüzden fazla bastıramayan miniklerimiz bunları kullansa çizimleri gölge gibi görünür. Denediklerim içerisinde yazımı en yumuşak olan ve bana göre kalınlığı da ideal olan Stabilo Easy Color kalemlerdi. Bu yüzden 6'lı takımını aldim hemen. Dergi- kitap çalışmalarımızda renkleri de kullanmak gerekebiliyor (eksik olanı bulup doğru rengine boyayın şeklinde egzersizler olabiliyor). O yüzden tek kalem almadım. Gönül isterdi ki 12'li alayım hatta ama bu kalemler bana aşırı pahalı geldi. Buradan yetkililere seslenelim, belki sesimizi duyan olur. 12'li kuru boya kalemi için 60 küsür TL biraz pahalı değil mi sizce de?

Bu kalemler sağ el ve sol el kullanan çocuklar için ayrı ayrı tasarlanmış. Ben Nehir'e sağ el için olanını aldım.

Boyaların kendi tanıtım bülteni şu şekilde:

KURU BOYA KALEMİ
»
Sol ve sağ elini kullananlara özel ilk ergonomik boya kalemi.
»
STABILO EASYergonomic uzmanlığı ürün grubunun bir üyesi.
»
Üçgensi tasarımı ve benzersiz kaymayı önleyen gripli yapısı rahat el duruşunu sağlar.
»
Oluklu kavrama bölgeleri, kalem açılsa bile tükenene dek çocukların düzgün tutuş pozisyonunu destekler.
»
Kalemin üst kısmındaki sarı ve kırmızı renk kodları, sol ve sağ el versiyonlarını ifade eder.
»
parlak renkli boya kaleminin gövdesi, çevreye duyarlı ormanlarda yetiştirilen ağaçlardan elde edilen ahşaptan üretilmiştir.
»
Her kalemde isim yazmak için boşluk bulunur.
AVANTAJLAR       
»
Doğru tutuşu öğrenmek için hiçbir zaman erken değildir - STABILO EASYcolors eğlenceli yapısı ile çocukları doğru el tutuşuna teşvik eder.
»
STABILO EASYoriginal ve EASY ergo başarısı, STABILO markasının öğrenciler, öğretmenler ve ebeveynler tarafından ergonomi uzmanı olarak tanınmasını sağlamıştır.

Daha önce sol ve sağ elini kullananlara özel ergonomik tasarımlı bir renkli kalem hiç olmamıştı. STABILO EASYcolors, STABILO markasının ergonomik ürün başarısının mantıksal bir devamıdır     


.
Ben Nehir'in kalem tutuşunu, yaşına göre beğeniyorum. Doğru tutuşa çok yakın bir şekilde üç parmağı ile kavrıyor kalemi. Tabii en doğru tutuşda 3. parmak alttan desteklemeli kalemi. Yazmaya hazırlık ve yazma döneminde doğru kalem tutuşu desteklemek için bu tarz ergonomik kalemleri edinebileceğiniz gibi, kendiniz de birtakım ilaveler yapabilirsiniz normal kalemlere. Takipçim Sabina Kac araştırmış ve çok güzel şeyler bulmuş bu konuyla ilgili. Kendisinin izniyle daha çok kişinin yararlanması amacıyla burada paylaşmak istiyorum ben de.

1- Eski bir çoraba iki delik açıyorsunuz, çocuğunuz baş ve işaret parmaklarını bu deliklerden çıkarıyor ve kalemi bu parmakları ile tutuyor, diğer parmaklar çorabın içinde kalıyor.



2- Saç tokası ve boncuklarla yapılan bu projede ise saç tokası ve boncukları fotoğraftaki gibi kaleme iliştirdikten sonra tokayı çocuğun bileğinden geçiriyorsunuz; yine baş ve işaret parmakları ile kalemi kavrayan çocuk, boncukları da diğer parmakları ile avucunun içinde tutuyor. Böylece beş parmakla birden kaleme sarılmamış oluyor.




Harika ve çok pratik yöntemler değil mi?

Youtubeda da araştırırsanız "pencil grib" olarak farklı DIY projeleri bulabilirsiniz.

Sevgiyle kalın.


Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...