21 Aralık 2014 Pazar

NOKTA ETKİNLİKLERİMİZ

Peter H. Reynolds'un çok sevdiğimiz kitabı NOKTA dan esinlenerek bir takım sanat etkinlikleri yaptık Nehir'le. Kitabımızı okuyarak başladık etkinliklerimize; sonra Nehir çeşitli sanatsal Nokta çalışmaları yaptı. Hepsi kuruduktan sonra altlarını imzaladı ve eserlerimizi herzaman ki gibi dolabımızda sakladık.




1- Boş bir resim kağıdının ortasına fon kağıdından kestiğim büyük noktayı bantla tutturdum. Nehir parmak boya ve bir sünger parçasıyla kartonun etrafında kalan bolşukları boyadı. Nehir'e çok renk seçeneği sundum, belki renkleri karıştırmak ister diye düşündüm ama o pembe başladığı boyamayı pembe bitirmek istedi. Fon kartonunu çıkardığımızda tıpkı Washti'nin yaptığı gibi ortası boş bırakılıp kenarları boyanmış kocaman bir Nokta resmimiz oldu. 



2- Bir başka fon kartonuna evde bulduğum çeşitli boyutlardaki bardak, kapak, kavanozlarla daireler çizdim ve ve bu daireleri kartondan kesip çıkardım. Fon kartonunu resim kağıdının üzerine bantlayarak bir şablon hazırladım. Nehir daha önce Tchibo'dan aldığım fırçalı boyalarla noktaların içini istediği renklerde boyadı. Kuruyup fon kartonunu çıkardığımızda renk renk noktalardan oluşan bir resmimiz oldu. 




3- Haftasonu Nehir annanesinde kuzenleriyle birlikteydi. Çocuklarla önce halka olup Nokta kitabını okuduk. Sonra herbirine boş bir resim kağıdı ve boyalar verdim; kendi Nokta resimlerini yapmalarını istedim. Çok eğlendiler ve ortaya harika işler çıkardılar. Boyamaları bittiğinde herbiri resimlerinin altına isimlerinin baş harflerini yazarak imzaladılar. 





Sizler sayısız etkinlik türetebilirsiniz bu şekilde, benim aklımda mandal ve ponponla nokta boyama da vardı mesela ama Nehir'i sıkmak istemediğimden ponponla boyamayı bir başka temada örneğin bir kış manzarasında kullanmaya karar verdim. 




(Nehir 40 aylık)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...