14 Aralık 2014 Pazar

MERAKLI MİNİK ARALIK/2014 - ÇÖP KAMYONU

En sevdiğimiz aylık dergi, Meraklı Minik Aralık sayısını da tamamladık. Bu ayın konusu geri dönüşüm ve çevre bilinci. Biz de Nehir'le yapabildiğimiz kadarıyla dergi ekindeki etkinlikleri tamamlayıp, çevre ve geri dönüşüm üzerine sohbet etmeye çalıştık. 

HAFIZA KARTLARI

Geçen günlerde Nehir ve babası ahşap hafıza kartlarımızla oynarken Nehir 20 kartın 18 ini de toplamış ben de sadece 2 kartın eşini bulabilen eşime gülmüştüm. Ne demişler gülme komşuna gelir başına. Meraklı Minik'in atık malzemelerle yapılabilecekler görsellerinden oluşan hafıza oyununu Nehirle birlikte oynadık. Birkaç tur boş döndü sonra ben bir çift kart buldum sonra Nehir bir başladı tıkıt tıkır kartları açmaya, geri kalan 16 kartı da topladı. Çok güldük eşimle, maşallah dedik hafızasına :-)



ÇÖP KAMYONU

Çöp kamyonu maketini yapalım dediğimde pek ilgi göstermedi Nehir. Eşim ve ben oturup yaptık. Yapması bizden oynaması Nehir'den oldu :-)




GERİ DÖNÜŞÜM OYUNU

İşte bayıldığımız masa oyunlarından biri daha. Plastik, cam ve kağıt atıkları atmak için birer kutu, zar ve atık malzeme pullarımız var. Sırayla zarı atıyoruz; kağıt gelmişse bir kağıt atık pulu alıp kağıt atık kutusuna koyuyoruz. Bu şekilde elindeki pulları önce bitiren kazanıyor. Gerçekten eğlenceli.




ÇIKARTMALARLA ÖRÜNTÜDEKİ EKSİKLERİ TAMAMLAMA

Her sırada eksik olan resmi, çıkartmalardan bulup örüntüyü tamamladık.



MİNİ KİTAP

Mini kitabımızı yine Nehir'le birlikte kesip hazırladık ve okuyup inceledik.




(Nehir 40 aylık) 

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...