1 Kasım 2014 Cumartesi

GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ

Montessorinin temel felsefesidir, çocuğa kendisi yapması için fırsat tanımak. Ben de elimden geldiğince, vaktim ve sabrım oldukça Nehir'in kendi işlerini kendisi görmesini teşvik etmeye çalışıyorum. Zaten kendisi de durmuyor, ne iş yapsam yardım edebilir miyim anne diyerek yanıma geliyor. 


Nehir sofra düzenini öğreniyor. Bu servisleri İkea'dan aldım. Sofra düzenini öğretmek için çok kullanışlı. 

Nehir'in kendi kendine giyinme denemeleri. Bol pijama altlarını rahatlıkla giyiyor artık da üstlerde biraz zorlanıyor.

Sabah Nehir'e kahvaltı hazırlrken salatalığı ben yıkayım anne dedi, yıkamasına izin verdikten sonra eh peki doğramasını da sen yap o zaman dedim :-) 

Ben her çamaşır astığımda Nehir yanıma gelir ve yardım etmek ister. Çamaşırlığın alt bölmesine de o asar çorapları vs. Bu küçük çamaşırlığı nette görüp çok beğendim ve sağolsun eniştemiz Nehir için birtane yaptı. Artık kendi çamaşırlarını asıyor küçük hanım.


Nehir'in kendi boyuna uygun askılığı. Dışarıdan geldiğinde montunu çantasını asmasını yerleştirmeye çalışıyoruz.





(Nehir 38 aylık)


Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...