13 Ekim 2014 Pazartesi

KÜTÜPHANEMİZ 36- TAVŞAN TALİ ÖYKÜLERLE DAVRANIŞ EĞİTİMİ SETİ

TAVŞAN TALİ ÖYKÜLERLE DAVRANIŞ EĞİTİMİ SETİ
NESİL YAYINLARI
ÇOCUK KİTAPLARI DİZİSİ

Bu seriyi bloğumuzun iyi bir takipçisinin tavsiyesiyle aldım. Set 10 kitap ve bir CD 'den oluşuyor. Her kitapta bir başka güzel davranış özendirilmeye çalışılıyor. Kitaplar:

Tali;
Yemeğini Yiyor
Odasını Topluyor
Söz Dinliyor
Erken Yatıyor
Büyüklerinin Elini tutuyor
Doğruyu Söylüyor
Bulduğu Eşyayı Sahibine Veriyor
Yardım Ediyor
Eşyalarını Paylaşıyor
Ellerini Yıkıyor

Kitapları önce biraz araştırdım. Gördüm ki tüm çocuklar bu sete bayılıyor. Öncelikle şöyle bir korkum vardı: olumlu davranışı özendireyim derken, çocuğun aslında sahip olmadığı olumsuz davranışı öğretip pekiştirmesi. Örneğin; hiç karanlık korkusu olmayan çocuğa karanlıktan korkmama hakkında bir kitap okursanız bir müddet sonra karanlık ortamlarda korkuyorum demeye başlar. Ancak kitaplar elime ulaşıp incelediğimde gördüm ki, olumsuzu vurgulayan kitaplar değiller. Örneğin kuzeniyle boya yaparken suyu döküp annesi sorduğunda ben dökmedim diyen Tali'ye annesi "yalan söylüyorsun" demiyor; bunun yerine "biriniz doğruyu söylemiyorsunuz" diyor; olumsuzu vurgulamıyor. Ve kitapların genelinde Tali, yanlış davranışının sonucunu kendisi tecrübe ederek sonunda doğruyu buluyor. 

Nehir ilk geldiği gün kitapları bize tekrar tekrar okuttu. İnanın eşim ve bana fenalık gelene kadar okuduk. Çok bunaldığımızda Cd imdadımıza yetişti. Cd'de tüm masallar seslendirilmiş. ZAten ikinci gün Nehir ezberlemişti, şimdilerde de açıp açıp okuyor tüm seriyi..





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...