11 Eylül 2014 Perşembe

MERAKLI MİNİK EYLÜL/2014- OYUNCAK BEBEĞE GİYSİ DİKİLİYOR

Meraklı Minik 'in Eylül sayısına Nehir de ben de bayıldık. Benim ne zamandır hazırlamak isteyip de vakit bulamadığım dikiş dikme kartlarından tutun, çamaşır makinesi maketine, bebek giydirme oyununa kadar neler neler vardı bu ay dergi ekinde. Hepsini yaptık, çok eğlendik Nehir'le.

1- ÇAMAŞIR MAKİNESİ MAKETİ
Çamaşır makinesi, çamaşır sepeti, deterjan, yumuşatıcı, renkli ve beyaz çamaşırlar... Maket parçalarını kartondan ayırma ve yapıştırıcı sürmede Nehir çok küçük yardım etti, gerisini babası ve ben hallettik. Sonra birlikte zevkle oynadık. 




2- MİNİ KİTAP (ÇAMAŞIRLAR NASIL YIKANIR)
Kitabı yine Nehir kesti. Ben birleştirip diktim. Sonra birlikte okuduk Nehir'le. 




3- DİKİŞ KARTLARI (LACING CARDS)
Ne zamandır aklımdaydı bu kartları hazırlamak ama vakit bulamamıştım. Ayrıca plastik ya da ahşap iğne nerden bulabilirim diye kara kara düşünüyordum. Sağolsun Meraklı Minik hem kartları hazır vermiş, hem de harika bir fikir vermiş bize: tel toka. Nehir çabuk sıkılsa da ilk dikiş dikme tecrübesini yaşadı. Harika bir ince motor aktivitesi.




4- BEBEK GİYDİRME OYUNU
Karton kız ve erkek bebekleri hazırladık, kağıttan giysileri kestik. Sonra bebeklerimizi konuşturarak çeşit çeşit giydirdik, oynadık, eğlendik.




5- KIYAFET ÇIKARTMALARI
Dergi ekindeki kıyafet çıkartmalarını resim defterine yapıştırıp; baş, kollar, bacaklar ve yüz çizip tamamladık. Nehir'e göstermek için bir-iki tane ben yaptım, gerisini Nehir çizdi. Düğme çıkartmalarıyla da kendi deyimiyle çimen bahçesi resmi yaptı Nehir.



6- EKSİK ÖĞEYİ BULMA/ ÇORAP EŞLEŞTİRME/ 
KÜÇÜK RESİMLERİ BÜYÜK RESMİN İÇİNDE BULMA/ DÜĞME BULMA
- Mezura, makas, dikiş ipliği ve dikiş makinasından her sırada eksik olan öğeyi bulup çıkartma ile tamamladı Nehir.
- Çorapları eşleştirip, çizgi ile birleştirdi.
- Çok sayıda düğme olan resmin içinden üçgen, yıldız, çiçek şekilli düğmeleri bulup gösterdi.
- Küçük resimde bir bölümü verilen parçaları büyük resmin içinde bulup gösterdi.




Dergi etkinlikleri henüz bitmiş değil, dikiş malzemeleri eşleştirme kartları, kıyafet sayma sayfası gibi birkaç etkinlik daha var yapacağımız ama ben bu yazıyı paylaşmakta sabırsızlandım. 

Eylül ayı geçmeden bu sayıyı edinmenizi şiddetle öneriyorum.




(Nehir 37 aylık)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...