16 Eylül 2014 Salı

MATEMATİĞE GİRİŞ ETKİNLİKLERİ (3 YAŞ+)

1- DAMGALARLA SAYMA ETKİNLİĞİ

Tchibo'dan aldığım ve daha önce birçok etkinlikte kullandığımız damgaları bu kez de matematik etkinliği için kullandık. 1' den 5'e kadar sayıp, her sayının karşısındaki kutucuğa sayı kadar damga bastık. Sayı çalışma sayfasını bilgisayarda kendim hazırladım. (İsteyene mail de atabilirim) 3 sayfa çıktı almıştım , iyi ki öyle yapmışım çünkü Nehir'in çok hoşuna gitti, tekrar tekrar istedi.




2- LEGOLARLA SAYMA ETKİNLİĞİ


Aynı çalışma sayfasının büyütülmüş çıktısını da legolarla tamamladık. Fotoğrafta Nehir biirr, ikiii, üüçç  diye sayarak legoları yerleştirirken.





3- LEGOLARLA 1'DEN 10'A SIRALAMA

1'den 10'a kadar olan sayıları legoların üzerine bantladık (eşimin yardımıyla ) ve Nehir sıralamaya çalıştı. İlk seferde üçten sonra kaçtı, beşten sonra ne geliyordu biraz karıştırsa da, ikinci yapışında hemen kavradı mantığını






Birkaç ay öncesine kadar Nehir bu tarz matematikten sıkılıyor yapmıyordu, ben de ara vermiştim. 3 yaşla beraber matematiği sevmeye ve ilgi göstermeye başladı. Bu sıralar blogta sık sık sayı etkinlikleri görebilirsiniz bu yüzden...


(Nehir 37 aylık)




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...