15 Eylül 2014 Pazartesi

KÜTÜPHANEMİZ 33- SENİNLE BEN KÜÇÜK AYI (BÜYÜK AYI KÜÇÜK AYI DİZİSİ)

SENİNLE BEN KÜÇÜK AYI
KIRÇİÇEĞİ YAYINLARI
BÜYÜK AYI KÜÇÜK AYI DİZİSİ
Martin Waddell

Ne zamandır aklımda olan Büyük Ayı Küçük Ayı dizisinin üç kitabını aldım Nehir'e. Bu üç kitaptan benim en çok sevdiğim Seninle Ben Küçük Ayı 'yı paylaşmak istedim ilk olarak. 

Kitaplarda ilk dikkatimi çeken; bir mesaj, bir ders verilecekse sadece çocuğa değil, anne-babaya da bir çıkarım yapmalarını sağlaması. Bu dizide isminden de anlaşılacağı gibi bir büyük ayı bir de küçük ayı var. Ben büyük ayıyı anne olarak düşünmüştüm ama Nehir'le sohbet ederken "o küçük ayının babası" dedi. Cinsiyet ya da kimlik belirtilmiyor kitapta, bu sebeple büyük ayı anne, baba ya da bir başka büyük olabilir.

Seninle Ben Küçük Ayı kitabını almadan önce içeriğini biraz okuduğumda, tam bize göre bir kitap ve hemen almalıyım diye düşündüm. Çünkü kitapta  Küçük Ayı sürekli Büyük Ayı' nın kendisiyle birlikte oynamasını istiyor ama Büyük Ayı' nın iş yapması gerekiyor. Tıpkı bizim evdeki durum. Nehir yalnız oynamayı hiç sevmiyor, her oyununda beni yanında istiyor ve işlerim bittiğinde birlikte oynarız diye uzun uzun açıklamam da onu ikna etmeyebiliyor zaman zaman. Kitapta Büyük Ayı yaptığı işlere Küçük Ayı' yı da dahil ediyor, "seninle ben Küçük Ayı, birlikte yapalım" diyor. Hala işlerini bitiremediğinde Küçük Ayı' ya yalnız oynaması gerektiğini söylüyor. Küçük Ayı bir süre kendi kendine oynuyor, Büyük Ayı bu arada işlerini bitiriyor, kısa bir dinlenmenin ardından artık Küçük Ayı ile oynamaması için hiç bir sebebi kalmıyor. Küçük Ayı ve Büyük ayı hava kararana kadar doya doya oynuyorlar birlikte. Gün sonunda her ikisi de gayet mutludur, Büyük Ayı "birlikte ne çok iş yaptık" derken Küçük Ayı ise "birlikte ne çok oynadık" diye düşünür.

Anlatım dili, çizimleri çok çok güzel. Ben bu seriye bayılmayacak çocuk yoktur diye düşünüyorum. Çünkü kitaplarda ben nasıl kendimi bulduysam çocuklar da kendilerini buluyorlar. 










Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...