13 Temmuz 2014 Pazar

MERAKLI MİNİK TEMMUZ/2014 SU SAMURLARI

Tübitak Meraklı Minik dergisinin bu ayki konusu su samurları. Nehir'le dergi ekinde verilen tüm etkinlikleri yaparak su samurlarını tanımaya çalıştık. Su samurlarıyla birlikte benim bile adlarını ilk kez duyduğum başka hayvanları da tanıyıp, öğrendik; ornitorenk gibi, gemsbok gibi..



İşte etkinliklerimiz:

SU SAMURU MASKESİ

Yapımı çok basit; maskeyi kartonundan ayırıp, ip geçirdik sadece. Ama sonrasında bir Nehir bir ben takıp eğlendik.



"SU SAMURU OLALIM" OYUNU

Kartondan birkaç balık kesip, su samurlarının günlük yaşamını canlandırdık. Anne su samuru göle girip yavruları için balık toplar, yavrular kenarda annelerini bekler, anneleri onları besler, zamanla yavrular yavaş yavaş suya girip hem yüzmeyi hem avlanmayı öğrenirler. Bir ben anne su samuru oldum, bir Nehir. Aşağıdaki fotoda Nehir anne su samuru olmuş, yavruları (babası ve ben) için balık yakalıyor.



ÇIKARTMALAR

Nilüfer çıkartmalarıyla dergide ki her sırada eksik olan nilüferi tamamladık. Diğer çıkartmaları da resim defterine serbestçe çalıştı Nehir.



HAYVAN TOMBALASI

Ornitorenk, gemsbok, japon makağı, kayalık pengueni... Nehir bizden daha kolay öğrendi bu hayvanları inanın.. Hayvan tombalasını Nehir, babası ve ben üçümüz oynadık. Çok eğlenceliydi, hem eğlendik hem öğrendik. Her bittiğinde Nehir "bidaha oynayalım" dediği için bir akşamımız tombala ile geçti diyebilirim.




FİL KURABİYELER

Dergi de tarifi verilen kurabiyeleri denedik Nehir'le. Mutfakta olmayı seviyor Nehircik. Fillerimiz görüntü olarak fena olmadı, tad olaraksa nefisti, babamız bayıldı ;-) 





(Nehir 35 aylık)

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...