13 Mayıs 2014 Salı

MERAKLI MİNİK MAYIS/2014- KAPLUMBAĞALAR

Tübitak'ın Meraklı Minik Dergisi'ni her ay alıyorum Nehir'e. İçerisindeki etkinliklerden Nehir'in yaşına uygun olanları şimdi yapıyoruz; sayı- zar oyunları ya da zor maketleri 3 yaş sonrasına saklıyoruz. Bu ayın konusu kaplumbağalar. İşte etkinliklerimiz:



1- KAPLUMBAĞA/DESEN EŞLEŞTİRME

Kaplumbağalarla aynı olan desenlerini çıkartma sayfasından bulup uygun yerlerine yapıştırdık.




2- KÜÇÜKTEN BÜYÜĞE SIRALAMA

Eksik kaplumbağaları çıkartma sayfasından bulup boyutuna göre yapıştırdık. Burada biraz anne yardımı oldu tabii.




3- KAPLUMBAĞA DOMİNOSU

Bu oyun çok zevkliymiş. Nehir'le oynarken kurallara bire-bir uymasak da yine de yaklaşık olarak mantığına göre yaptık diyebilirim. Beşer tane kart aldık kendimize, sırasıyla birer kart açtık, yerdeki ile aynı olan varsa yanına koyduk, yoksa pas dedik ve sıra diğer oyuncuya geçti. Nehir sıkıldıktan sonra da bir süre babası ve ben devam ettik oyuna, o kadar zevkli geldi :-)




4- KAPLUMBAĞA ÇIKARTMALARI

Çıkartmaları boş bir kağıda serbestçe yapıştırdık. Nehir genelde yüzleri birbirine dönük yapıştırıp, konuşturdu kaplumbağaları. 





5- MİNİ KİTAP (MAKAS KULLANIMI)

Nehir yavas yavas makas kullanmayı öğreniyor. Kağıdı ben tutuyorum o da kesiyor. Meraklı minik'in mini kitap hazırlama sayfasını işaretli yerlerinden benim yardımımla kesti Nehir. Sonra, zımbamız olmadığı için kitabın ortasını ben dikişle birleştirdim ve işte Kaplumbağalar mini kitabımız hazır.



Bunlar dışında dergimizi okuduk inceledik, deniz kaplumbağlarını, tosbağayı öğrendik; deniz kaplumbağalarının sahile yumurta bırakışlarını bu yumurtadan çıkan yavruların direkt denize yönelip yüzmeye başlamarını ve kaplumbağalar hakkında daha pekçok şey öğrendik. 


Bu ayın diğer ekleri olan kaplumbağa sayı kartlarını ve kaplumbağaları denize ulaştırma oyununu ilerisi için sakladık..



(Nehir 33 aylık)
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...