5 Mayıs 2014 Pazartesi

İLKBAHAR KONULU ETKİNLİKLERİMİZ

1- KATLAMA BASKISI İLE KELEBEK

Renkli bir kartona kelebek şekli çizip kestim. Kelebeği ortadan ikiye katladım. Nehir bir yüzünü parmak boyaları ve pamuklu çubuklarla boyadı. Farklı bir boyama tecrübesi oldu bizim için. Boyalar ıslakken katladığımız yüzü boyalı yüzün üzerine kapatıp bastırdık Nehir'le. Aynı desenleri karşı tarafa da geçirmiş olduk.





2- SÜT ŞİŞE KAPAKLARINDAN TIRTIL

Nehir önce keçeli kalemlerle süt şişesi kapaklarını istediği gibi boyadı; sonra tutkala batirip benim yaprak seklinde kestigim yeşil kartona sıra sıra yapıştırdı. Son olarak ben yüz ve antenlerini, bir de minik ayakları çizdim. 



3- BAHAR ÇİÇEKLERİ

Nehir'in el baskısı ile renk renk bahar çiçekleri yaptık. Nehir el baskısı yapmaya bayılıyor ve artık büyümüş olmalı ki benim kızım artık elini de kendisi boyayıp basıyor..



4- İLKBAHAR KİTAPLIĞI

T.İşbankası Kültür Yayınları- Eğlenceli Çıkartmalarla İlkbahar
Remzi Kitabevi /Üstün Dökmen- Mevsimler
Altın Kitaplar/ Rosa M. Curto- Mevsimler Dizisi'nden İlkbahar

kitaplarını okuyup, inceledik. Çıkartma kitabımızı yapmaya hemen başladık, zaten Nehir'in en sevdiği şey. Üstün Dökmen'in kitabını çok sevdik; Mevsimler dizisinin de diğer kitaplarını da almaya karar verdim. Kitapların detaylı incelemelerini ayrıca yazarım.




5- BAHAR YAĞMURLARINDA GEZİNTİ

Nehir bir zaman yağmur çizmesi istedi bizden; "anne sen bana yağmur çizmesi al ben yağmurlara basıcam, şıp şıp ses gelecek" diyerek. Tam çizmelerini, yağmurluğunu aldık, havalar açtı, yağmurlar kesildi. Fazlaca kullanmak kısmet olmadı; ama son 1-2 haftadır yine ara ara yağan yağmurlarda Nehir babasıyla çıkıp dolaşma fırsatını yakaladı..



İlkbaharla ilgili başka projelerimiz de var, Nehir'le henüz gerçekleştiremediğimiz ama listemde olan. Şimdilik bu kadarını paylaşayım..





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...