17 Nisan 2014 Perşembe

TUZ SERAMİĞİ

Çocukluğum bu tuz seramiği hamurlarla geçti diyebilirim; tabi o zamanlar adının bu olduğunu bilmiyordum. Nereden heves ettiysem, nereden öğrendiysem aklıma estikçe kendime tuzlu hamur yoğurur; bebekler, çiçekler, biblolar yapar kurutur, boyardım. Babamın pipo temizleme çubuklarının (şönil) ucuna renk renk çiçekler yapar annemin vazolarının içini doldururdum. Annem bu çiçekleri, bebekleri atmaz vitrinini süslerdi. Eserlerime değer verdikçe ben çok mutlu olur, yenilerini yapardım.

O günleri hatırlayınca hemen Nehir'le de yoğurduk tabi hamurumuzu, durur muyuz. Tarifi basit, 2 çay bardağı un, 1 çay bardağı tuz, 1 çay bardağından az su. İstenirse gıda boyası ile renklendirilebilir. Ben renklendirmedim; sonradan boyamak da ayrı bir aktivite olur diye düşündüm. 

Hamurlarımızı kurabiye kalıpları ile kesip şekiller çıkardık, oyun hamuru sıkma makinesi ile sıkıp makarna yaptık, plastik bıçakla kesme denemeleri yaptık, merdaneyle yuvarlak açtığımız hamurumuza düğmeler yerleştirip minik pizzalar yaptık; daha ne olsun değil mi..;-)





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...