4 Mart 2014 Salı

MELEĞİM 31 AYLIK OLDU

Duygusalım bugün biraz. Instagramda tesadüfen Ceyda Düvenci'nin kızının fotoğraflarını gördüm; büyümüş, ne tatlı bir kız olmuş. Sonra Ceyda Düvenci'nin de benim gibi kızına ne zor şartlarda kavuştuğunu hatırladım; aylarca hastanede yatmıştı erken doğum olmaması için ve sonra kızını 31 haftalık prematüre olarak dünyaya getirmişti. Açtım, yeni doğum yaptığı tarihlerdeki bir röportajını okudum, ağladım. Bu kızlar bizim dünya üzerinde sahip olabileceğimiz en büyük mucizelerimiz.

Bu annelik ne garip duygu Allah'ım; sadece kendi kızımı değil dünya üzerindeki bütün çocukları kucaklayabilecek kadar büyük bir sevgi hissediyorum yüreğimde. Haber izleyemez, okuyamaz oldum; özellikle çocuklarla ilgili kötü haberleri bana anlatmayın, okumayın diyorum yakınlarıma, kazara duyar işitirsem günlerce kendime gelemiyor ağlıyorum. Dilimde hep dualar var, Allah'ım kızımı ve bütün annelerin evlatlarını her türlü kötülükten koru, sağlıklı-sıhhatli uzun ömür ver diye gece gündüz dua ediyorum. Sabah evden çıkıp işe giderken kızımı Allah'a emanet ediyorum.

Nehir'in üzülmesine, kırılmasına dayanamıyorum; o hep gülsün mutlu olsun istiyorum. Nehir için ne ödül ne ceza hiçbir disiplin yöntemi uygulamıyorum; ben çocuk eğitiminde SEVGİ yöntemini kullanıyorum diyorum soranlara. Kendimce Nehir'i hep çok seversem, hep tatlı tatlı konuşursam, sesimi yükseltmezsem ona ayna olurum ve aynı şekilde geri dönüş alırım diye düşünüyorum. Öyle de oluyor sanki. Babası ve benim davranışlarımızı Nehir aynen yansıtıyor. Gece Nehir'i uyutmak için yanına uzandığımda yüzümü seviyor, "güzel annem, güzeller güzeli annem, seni çok seviyorum" diyor ya işte o zaman yüreğimi söküp veririm yerinden..

Bir başka türlü seviyorum ben bu kızı. Hasta olmak, yorgun olmak vız geliyor, o benden ilgi istediği zamanlarda. Akşam iş çıkışı serviste uyuyarak, sürünerek eve geliyor sonra Nehir'in gülümseyen yüzüyle enerji doluyorum. Bütün enerjimi son damlasına kadar onun mutluluğu için harcıyorum. Bazen artık uyusun dinleneyim desem de, o uyur uyumaz da özlemeye başlıyorum. Sonra babasıyla fotoğraflarına bakmaya, Nehir bugün şunu yaptı, bunu dedi diye konuşmaya başlıyoruz.


Nehir bugün 31 aylık oldu. Ey benim hayatımı aydınlatan küçük meleğim, sen iyi ki doğdun... İyi ki böyle bir sevgiyi tattırdı Allah bana ve babana... Binlerce şükürler olsun Rabbim sana.... 
Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...