27 Şubat 2014 Perşembe

ÖRÜNTÜ BLOKLAR (PATTERN BLOCKS)

Ne zamandır aklımda olan örüntü bloklarla biz de çalıştık en sonunda. Pattern blocks ya da örüntü blok çalışmaları; geometrik şekilleri ve renkleri tanıma, eşleştirme, puzzle çözme, el-göz koordinasyonu gibi pek çok işe birden yarıyor.

Örüntü bloklar kırtasiyelerde varmış fakat ben birkaç yere sorup bulamayınca internetten satın aldım. Rubenis marka. Matları çalışırken şekillerimiz eksik kalmasın diye 3 kutu aldım. Çalışma matlarının çıktılarını bu siteden aldım. Yalnız yurtdışında satılan örüntü blokların ölçüleri bizden farklı olmalı ki, çıktıları ancak %125 büyütünce şekiller tam denk geldi. 

İlk akşam tırtıl, tavşan, köpek ve balık yaptık. Nehir için epey iyi bir konsantrayon süresi demek bu. Nehir hayvancıklarına göz de yapmak istedi; oynar gözler yine imdadımıza yetişti. Nehir gülsünler dedi, ağız da yapmak istedi; artık birdahaki sefer elişi kağıdından gülen bir ağız hazırda bulundurayım bari.. 

Bu arada Nehir, mesela tavşanın bir kulağını ne renk yaptıysa diğerini de o renkte yapmak ya da tırtılın bir ayağı sarıysa tüm ayaklarını sarı yapmak istedi. Ancak elimizdeki blokların sayısı bizi kısıtladığı için farklı renkler kullandı gönülsüz de olsa. Bu iyi birşey mi kötü birşey mi bilemedim, benim gibi biraz düzen takıntısı mı olacak acaba ?








Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...