26 Aralık 2013 Perşembe

REDHOUSE LEARNING SET-1/ İLK KİTAP: MY ANIMAL BOOK

Redhouse Kidz yayınlarının; en minikler için hazırladığı İngilizce eğitim setlerinden ilkini aldık. Set için yaş grubu belirtilmemiş ancak bana kalırsa kitap okumaya alışık olan 2 yaş üzeri minikler için uygun bir set, aksi takdirde 3yaş+ olarak düşünülebilir. Ben seti kitapyurdu.com internet sitesinden temin ettim ancak, D&R'larda ve başka kitapçılarda da bulunabilir, direkt olarak Redhouse Kidz yayınevinden de edinilebilir. 

İlk set kelime bilgisine yönelik 5 kitaptan oluşuyor:

My numbers
My clothes
My body
My toys
My animal book

Ben setteki kitapların hepsini birden çıkarmadım Nehir'in önüne; kafa karışıklığı yaşamaması açısından. İlk olarak "My Animal Book" kitabını çalışmaya başladık. Nehir pekçok hayvan isminin ingilizcesini öğrendiği için hem bunları pekiştirmiş oluruz, hem de eksikleri tamamlarız diye düşündüm. Bu kitabı iyice kavradıktan sonra bir sonraki kitaba geçmeyi düşünüyorum. 

Kitap yalnızca hayvan isimlerini değil; duygularla ilgili sıfatları da veriyor. Bu da bizim için çok iyi oldu. Daha önce minik kuklalarla duygularımızı çalışmış, "happy, sad, suprised, angry" sözcüklerini öğrenmiştik. (Post BURADA) My Animal Book kitabımızla bu sıfatlara yenilerini ekledik. 

Kitabın kahramanı Polly isimli bir kutup ayısı ve biz kitabı Polly üzerinden hikayeleştirerek çalıştık. Kitabın kelime içeriği:

Rabbit
Cat
Bear
Caterpillar
Tortoise
Snake
Elephant
Polar Bear
Mouse
Book

Tired
Scared
Happy
Hungry
Sleepy
Sad
Sick
Angry
Thirsty

Biz bu kelimelerin bazılarını biliyorduk, bazılarını yeni öğrendik. Oyunlarımızın içinde ve günlük  hayatta tekrarlayarak ya da okuduğumuz başka kitapların arasına her fırsatta bu kelimeleri sıkıştırarak pekiştirmeye çalışıyoruz.

Nehir geçenlerde odasında kitabını almış karıştırırken eşim ve ben de sessizce onu dinliyorduk; "sick cat, tortoise, küçük tırtıl üzerine battaniye örtmüş arkadaşını korkutmuş, scared caterpillar" vs şeklinde okuyordu. Sonra alıştırma sayfasını okumaya başladı: i am hungry, i am sad... derken ağlamış kutup ayısı resminde durdu ve "i am ağlamış" dedi, çok güldük :-))

Kitabın en sonunda da bir takım küçük alıştırmalar var, biz bunları da sözlü olarak yapıyoruz Nehir'le. Ben "hangisi thirsty polar bear?" diye soruyorum ve Nehir gösteriyor. Ya da "show me the rabbit, which one is mouse?" şeklinde sorular yönlendiriyorum Nehir'e. 

Kitaptan bazı sayfalar ekliyorum fikir olması açısından;


Kitap bu şekilde başlıyor:


Sayfalar böyle ilerliyor; her hayvan için bir sıfat var.




Çalışma sayfaları bittikten sonra, kitabın sonunda aşağıdaki alıştırma sayfaları var:







Ben bu seti çok sevdim. Daha önce bahsettiğim Disney'in setindense (BURADA) başlangıç için bu seti daha uygun buldum, sizlere de tavsiye ederim.

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...