6 Aralık 2013 Cuma

OYUN GRUBU KARMAŞASI

Önümüz kış; haftasonları öyle park-bahçe gezemeyeceğiz. Nehir zaten tek çocuk. Öyle bütün kış eve tıkılıp kalmasın, sıkılmasın, hem biraz sosyalleşsin, hem paylaşmayı, yaşıtlarıyla iletişim kurmayı öğrensin istedim . Zaten 28 aylık oldu, eğer 3 yaşında kreşe vermeyi düşüneceksem şimdiden ufak bir alıştırma da olur diye düşündüm. Bir oyun grubuna başlayalım dedim. Dedim demesine ama haftalardır uğraşıyorum, bir sürü alternatif değerlendiriyor, birçok yerle görüşüyorum, bilenlere soruyorum, çocuk gelişimci arkadaşlarımdan fikir alıyorum.; ama hala bir sonuca ulaşabilmiş değilim.

Eğer 2 yaş civarı çocuğunuzun, başka çocuklarla birarada olacağı, oyun oynayıp, sosyalleşeceği bir oyun grubu istiyorsanız 2 alternatifiniz var:

Birincisi, birkaç anne biraraya gelip, uygun bir mekan ayarlayıp, belirli periyotlarla buluşmalar ayarlamak ve yaklaşık 1-1,5 saat süreyle birlikte oyun kurmalarına yardımcı olarak, zaman zaman serbest takılmalarına izin vererek, el becerilerine katkı sağlayacak bazı minik aktiviteler hazırlayarak, çocuk şarkılarıyla, oyunlarla hem eğlenceli hem sosyal bir ortam içinde olmalarını sağlamak. Bu tip oyun grupları eğer evlerde yapılacak olursa, tecrübe etmişliğim vardır ki, iş amacından sapıyor; ev sahibi çocuğun oyuncakları muhakkak paylaşılamıyor ve oyuncak kavgaları illaki yaşanıyor; ev sahibi anne misafirlerine ikram hazırlamakla kendisini yükümlü hissediyor ve hem hazirlik hem servis derken çok yoruluyor; anneler bir tarafta çay içip, 2 çift laf edebilmeye çalışırken, diğer yanda çocuklar birbirlerinin elinden oyuncakları çekiştirip ağlama krizlerine tutuluyorlar. Evde olmuyor özetle.

Bu durumda bir mekan ayarlanıp, belirli bir kira ücreti karşılığı haftada birgün belli saatlerde bu mekanlarda buluşulması en güzeli. Ana okulları, çocuk kitapçıları, çocuk oyun alanı olan cafeler, çocuk aktivite- atöyle- sanat merkezleri bu iş için biçilmiş kaftan. Ama ha deyince böyle bir yer ayarlanamıyor ne yazık ki. Ana okulları haftasonları kapalı ve haftasonu böyle bir iş için okulu açma, ısıtma, bir görevli bulundurma maliyetlerinin yüksekliği gerekçesiyle hiç mi hiç olumlu bakmıyorlar bu işe. (Tabi ben tüm bu yazımı çalışan anne üst başlığı altında yazıyorum. Haftaiçi için konuşulsa belki herşey çok daha kolay olacaktır, bilemiyorum). Yukarıda yazdığım çocuk aktivite-atölye merkezi tarzında biryer olacak gibi olmasına karşın, sonradan ödediğimiz ücreti düşük buldular ya da başka gerekçeleri vardı bilemiyorum, onlar da açmadılar kapılarını. Evimizin 25-30 km çevresinde çocuk oyun alanı olan bir cafe de bulamadık. Bu alandaki eksikliği de buradan dile getirmiş olayım. Tüm araştırmalarımda sadece 2 tane bu tarz yer bulabildim, onlardan da biri faaliyetini durdurmuş, diğeri tadilatta.

Kaldık ikinci seçeneğe. Ücretli oyun grupları. İstanbul anadolu yakasında 2 yaş civarı küçük çocuklar için haftasonları anneli oyun grubu hizmeti veren yerlerin sayısı bir elin parmaklarını geçmiyor. İsimlerini de artık herkes ezbere biliyordur. Gymboree, kindyroo, my gym. Kindyroo haftada 1 saatlik oyun grubu için aylık 300 tl istiyor. Gymboree'de sınıflar play and learn, art, music, english vs olarak ayrılmış. Eğer tüm derslere katılalım dersek epey bir ücret ödememiz gerekiyor; sadece play and learn paketini alırsak ücret ortalama kindyroo'nun fiyatına geliyor. Hadi çocuğum için gerçekten çok faydalı olacağına inanırsam bu ücretleri seve seve vereyim, evimize uzak demeyeyim, gidip katılayım ama bu tarz yerler için beni iğreti eden şey en az 3 aylık kayıt almaları. Bu şekilde insanları 12 haftalık paket almaya mecbur tutmaları beni rahatsız etti. Ben 2 yaş çocuğumla en azından ilk kaydolduğumda 1 ay deneyip, verimini gözlemleyip sonra uzun vadeli kayıt olmayı düşünebilmeliyim. My gym sadece fiziksel aktiviteye yönelik olduğu için ben  o seçeneği düşünmedim.

Ya-pa çocuk klübünün birkaç şubesini aradım. anneli oyun grupları yok. Tamam, Nehir 2 yaşını geçiyor, annesiz grubu deneyeyim; Nehir zaten çok dışa dönük, kendisini rahatlıkla ifade edebilen, özellikle dışarda olduğumuzda bana yapışmayan, çevresindekilerle iletişim kurbilen bir çocuk, 2 saat bensiz arkadaşlarıyla olacağı bir ortamda idare edebilir dedim. Ammaa o da haftasonları yok. Uçan balon anaokulunun çok güzel oyun grupları var ama onlarda haftasonuna grup açmıyorlar. Tek tek isim yazmayayım, daha pekçok yerle görüştüm; haftasonu anneli oyun grubu yok da yok.  3 tane ismin tekeline bırakmışlar bu işi, ana okulları, çocuk klüpleri uyuyorlar mı, bu ihtiyacı, potansiyeli görmüyorlar mı ?

Neyse, kafam oldukça bozuk kısacası. Kaç haftadır kızım için kafama uygun, gönül rahatlığıyla çocuğumu alıp götürebileceğim bir oyun grubu ayarlayamadım. Buraya içimi döktüm hem de yazımı okuyacak olanlara fikir danışayım istedim. Sizce şimdi ne yapmalıyım; benim değerlendirmediğim sizlerin aklına gelen başka alternatif var mı, yoksa paşa paşa gidip kindyroo'ya 3 aylık kayıt mı yaptırayım? Hepsini boşverip, arada bazı haftasonları çeşitli 2 yaş üstü atölyelere mi katılalım? Evde oyun grubunu bir kez daha mı düşüneyim? Ya da kuzenleriyle sosyalleşebildikleri kadar sosyalleşsinler ben bırakayım oyun grubunu da 3 yaş üzeri için şimdiden kreş mi araştırmaya başlayayım? Yani düşünüyorum da oyun grubu için bu kadar uğraşıysam kreş seçerken Allah yardımcım olsun. 

Fikir ve önerilerinizi, yorumlarınızı bekliyorum.



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...