7 Aralık 2013 Cumartesi

KÜTÜPHANEMİZ 13- 3 KEDİ 1 DİLEK (PİTİ, PATİ VE PUS)

3 KEDİ BİR DİLEK
YAZAN: SARA ŞAHİNKANAT
RESİMLEYEN: AYŞE İNAN ALİCAN

Bir başka Sara Şahinkanat kitabından bahsetmek istiyorum size; 3 kedi 1 dilek. Öncelikle şunu söyleyeyim, Nehir'den önce ben bayıldım bu duygusal öyküye. Üç kafadar Piti, Pati ve Pus' un birbirlerine olan sevgisi beni inanilmaz duygulandırdı.

Üç tane, birbirleriyle çok iyi arkadaş olan minik kedi-Piti, Pati ve Pus çoğu akşam yaptıkları gibi damda uzanmışlarken; içlerinden en bilmişleri olan Pus, kayan bir yıldız gören kişinin çok şanslı olduğunu, tuttuğu dileğin muhakkak gerçekleşeceğini söyler.  O günden sonra Piti, geceler boyu ne uyur, ne sohbet eder, ne de gözlerini biran olsun gökyüzünden ayırır. Kayan bir yıldız görebilmek uğruna türlü tehlikeler dahi anlatır.  Pus, Piti'nin bu duruma gelmesinden suçluluk duyar, Pati'yle birlikte bir plan yaparlar. Plan işe yarar, Piti'nin kayan bir yıldız gördüğünü sanmasını sağlayıp, hem arkadaşlarının bu çok önemli dileğini öğrenir, hem de onun eski huzurlu günlerine dönmesini sağlarlar.  Piticiğin dileği öyle tatlıdır ki; Pati ve Pus da dileği yinelerler... 

Nehir'le bu kitabı, büyük bir heyecanla okuyoruz her seferinde. Kitabın sonunda biz de Pati ve Pus' un yaptığı gibi elele tutuşup, yüksek sesle haykırıyoruz, bu üç çok iyi arkadaş kediciğin dileğini. Kitaba Piti, Pati ve Pus parmak kuklalarını da eklemişler, Nehir bayıldı. Kuklaları daha ilk gün hazırladık, bol bol konuşturduk. Çok sevdiği iki kuzeniyle biraraya geldiklerinde siz Piti, Pati ve Pus'sunuz diyorum ve bu öyle hoşuna gidiyor ki ;)  Diğer kitapları gibi bu kitabını da neredeyse satır satır ezberlemiş, bana okutmayı sevdiği kadar odasında kitabını eline alıp kendi kendine okuyup anlatmayı da seviyor. 













Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...