4 Aralık 2013 Çarşamba

KÜTÜPHANEMİZ 12- YAVRU AHTAPOT OLMAK ÇOK ZOR

YAVRU AHTAPOT OLMAK ÇOK ZOR
YAZAN: SARA ŞAHİNKANAT
RESİMLEYEN: FERİDUN ORAL

Nehir'in son zamanlarda elinden düşürmediği bir diğer kitabımız, Sara Şahinkanat'ın çok sevimli öyküsü Yavru Ahtapot Olmak Çok Zor. 

Kitapta, özellikle kış günlerinde sabahları okula gitmek için hazırlanmaktan çok yorulan, sekiz kollu kazak, sekiz kollu mont ve sekiz eldiveni her sabah giyme çilesinden bıkıp, keşke bir yılan balığı olsam diye düşünen küçük ahtapot Nİno'nun öyküsü var. 

Ama günlerden birgün bıkıp, kurtulmak istediği sekiz kolu sayesinde Nino, yılan balığı ve yüzlerce yumurtasını bir yıkımdan kurtararak kahraman olur. O günden sonra da ahtapot oluşuyla gurur duyar. 

Nehir ve ben yavru ahtapot Nino'yu çok sevdik. Bu sıralar uykudan önce her gece okuduğumuz kitaplardan biri oldu. Bazen Nehir tekrar tekrar okumamı istiyor ve biryerden sonra yarın tekrar okuruz diye zor ikna edip uykuya yatırıyorum. Diğer kitaplarıyla yaptığı gibi bu kitabını da ezberlemiş ve zaman zaman eline alıp kendi kendine okur gibi yapıyor. 

Küçük çocukların çok büyük resimlerde minicik detayları farketme özelliklerini biryerlerde okumuştum ve Nehirde bunu çoğu zaman gözlemliyorum. En alttaki fotoğrafta gördüğünüz sayfayı okurken ben "küçük Nino usulcacık bırakmış yumurtaları annelerinin koynuna" dedikten sonra, Nehir Nino'nun elinde tuttuğu birtane yumurtayı gösterip " bunu neden vermemiş anne" dedi. Ben bu detayı farketmemiştim inanın. "Kızım onu da birazdan bırakacakmış" dedim. Şimdi bu satıra her geldiğimizde ben cümlemi bitiririm ve Nehir ekler " bitane yumurtayı vermemiş annesine, onu da az sonra verecekmiş"  :-)    











Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...