13 Aralık 2013 Cuma

KIŞ TEMALI ETKİNLİKLERİMİZ

1-KIŞ DUYUSAL HAVUZ

Kış etkinliklerimize duyusal havuzla başladık. Minik kartondan bir ev, minik adamlar ve hayvanlar, buz tutmuş bir göl, üzerine kar yağmış bir ağaç ve de snow dough (kar kumu) vardı duyusal havuzumuzun içinde. 

Kar kumunu şu tarifle hazırladım:

2 fincan kadar nişasta ile yarım fincan kadar bebeyağını karıştırıp, 1-2 kaşık da gümüş rengi sim ekledim. Prırıl pırıl parlayan, yumuşacık, oynaması çok zevkli karımız oldu.  





2- KARDAN ADAM YAPALIM...

Boş kardan adam çıktısını tamamlayıp kardan adam yaptık Nehir'le beraber. Bir çıktı kendime aldım, bir çıktı Nehir'e verdim. Bu yöntemi Nehir de çok sevdi; ben kendi el işimi yaparken o da benim yaptıklarıma bakarak, benim müdahalem olmadan tamamen kendi başına eserini tamamlıyor. 

Kardan adamımıza kahve karıştırma çubuklarıyla kol yaptık, oynar göz yapıştırdık, boyalarla ağız, burun, şapka yaptık, stickerlarla düğmelerini yaptık, yapıştırıcı sürüp sim döktük.








Kızımın tamamen kendi el emeği kardan adamı..


Bu da benimki ;-)



3- GÖLGESİNİ BULMA- KIŞ TEMASI

Kış temalı nesneleri, gölgeleriyle eşleştirdi Nehir. Ve bu ay itibariyle görmüş oldum ki yapıştırma yapmanın mantığını da uygulamasını da iyice öğrenmiş Nehir. Yapıştırıcıyı güzelce sürüp, üzerine kağıdı düzgünce yerleştiriyor. Gölgeleri bulmada zaten uzman artık ;-)





4- GÖLGESİNİ BULMA- PENGUENLER

Önce farklı duruş şekillerindeki minik pengueni gölgeleriyle eşleştirdik. Nehir yine çok başarılıydı.





Daha sonra bu farklı kış kıyafetleri giymiş pengueni gölgeleriyle eşleştirdik. İtiraf etmeliyim, önce bunun biraz zor olduğunu düşünüp Nehir'e vermekte tereddüt ettim, ama Nehir çok küçük yönlendirmeyle başarıyla tamamladı; "Nehir bak bunun şapkasının ponponu var, ya da eldiven giymiş" şeklinde yönlendirmeler.. 

Gölge eşleştirme yaparken yapıştırıcı kullanmamızın birkaç nedeni var; 
- yapıştırıcı kullandığımızda bir tanesini yaparken diğeri kayıp bozulmuş olmuyor,
- bitirdiğimizde dolabımıza asıp sergileyebiliyoruz,
- yapıştırma alıştırması yapmış oluyoruz..




5- KARTANESİ BÜYÜK/ORTA/KÜÇÜK GRUPLANDIRMA

Nehir'in resim defterine büyük/orta/küçük daireler çizdim. Nehir kar tanelerini uygun dairenin içine yapıştırdı. Büyük/küçük ayırma çok yapmıştık, ilk kez orta'yı da ekledik. 

Bu arada ingilizcelerini de öğrenen ve orta kavramı ile yeni tanışan Nehir'in şu cümlesi biraz komikti; 
bu nedir anneciğim? "büyük"
bu? "küçük"
bu? "orta snowflake kartanesi"  :-))





6- SAYI PUZZLE

1'DEN 5'E PENGUEN PUZZLE

Aslında bu sayı puzzle'ları deneyip denememe konusunda kararsızdım ama Nehir artık sayıları tanıdığına göre yavaş yavaş deneyebiliriz diye düşündüm. Önce 1'den 5'e kadar olan penguen yapbozunu yaptık. Ufak bir anne yardımı oldu tabi. Önce kağıda yapıştırıcı sürdük. Sonra ben Nehir'e "hadi kızım 1'i bulup yapıştır" dedim. Buldu yapıştırdı. Sonra 2,3 derken puzzle tamamlandı.. Farklı birşeyle uğraşmak Nehir'in de çok hoşuna gitti. 



1'DEN 10'A KIŞ KIYAFETLİ ÇOCUK PUZZLE

Bunu da aynen penguen puzzle gibi yaptık. Ben Nehir'e 1'i bul, 2'yi bul diye söyledim. O bulup yapıştırdı. Bu kış kıyafetli çocuğu çok sevdi Nehir. Herzamanki gibi dolabımızda sergiledik. 





7- KIŞ ŞARKISI

SNOWFLAKE

Nehir bu şarkıyı ve klibini çok seviyor. On my head/nose/hand derken kafamızı, burnumuzu ve elimizi işaret ederek söylüyoruz şarkıyı birlikte. 

Snowflake ve snowman sözcüklerini İngilizce kelime dağarcığımıza ekledik. 












Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...