17 Kasım 2013 Pazar

OYUN HAMURU SAYILAR

Nehir 'in sayılara olan ilgisi az gibi geliyordu bana, uzun zamandır sayı saymayı bilmesine rağmen rakamları tanımadığını zannediyordum, ama yanılıyormuşum. Bizim kız çaktırmadan rakamları öğrenmiş. Sayılarla ilgili yaptırdığım aktivitelerde bazen ilgisiz gibi görünse de ya da kısa sürede sıkılıp bıraksa da aktivitelerin faydası olmuş, Nehir birşeyler kaydetmiş.

Rakam oyun hamuru kalıplarını geçenlerde NT kırtasiyede görünce çok sevindim. Hamur seven kızıma bu sayede rakamları sevdiririm diye düşündüm. Nehir'le oynamaya başlayınca gördüm ki Nehirciğim sayıları tanıyor. Kızım 1'i ver, 3' ü ver, 5'i, 9' u derken baktım ki hepsini doğru olarak veriyor.. He, doğal olarak 6 ve 9 karışıyor tabi biraz.


Kalıplarımızla tüm rakamları çıkarıp, sıraya dizdik.





Çok eğlenince, bir takım daha yapıp eşleştirme yaptık.




Baktım iyi gidiyoruz, evdeki ahşap rakamları da çıkardım. Onları da eşleştirdi Nehir.




Nehircik öyle eğlendi ki, öğleden sonra bir daha oynamak istedi sayı kalıplarıyla; ama benim vaktim yoktu ve tekrarlayamadık. Ama bu sıralar sık sık bu kalıplar ve hamurlar ortaya dökülecek gibi duruyor.




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...