8 Kasım 2013 Cuma

NEHİR 27 AYLIK



27 aylık Nehir'den kısa kısa:

BİLİM/ KÜLTÜR
-Anne, tavuklar mısır taneleri yer, yem yer; inekler saman yer, biliyo musun?
-Baba, zürafanın boynu uuupuzun, benim boynum küçücük... :)

DOKTORCULUK OYUNUNDA
Nehir bizi bir güzel muayene eder:
- Öksür, nefes al.. hmm biraz hasta olmuşsun..
kulaklarina bakayim.. hmm kulaklarin iyi..
atesini ölçeyim... 38... sana bi iğne yapayim.. yumuşacık yapıcam, hiç acıtmadan..
simdi sana bi tatlı ilaç yazıcam, eczaneden alırsın. (not defterine biseyler karalar)

EVCİLİKTE
Yürüyen bebeği: "Annecim yürümek istiyorum"
Nehir: "Hayir! Simdi yürüme zamanı değil, kahvaltı saati" :-)

ALIŞVERİŞTE
Nehir reyonları gezer, t-shirtleri tek tek açar, reyona serer, üzerine tutar, bakar.  Kemer, çanta, ayakkabı beğenir...
-Bu çok güzelmiş anne, bunu bana alalım mı anne...?

EVDE
Sabah ben evden çıktıktan sonra babasına söylemiş:
- Baba, annem akşam gelsin, ben yatayım, bana minik balık kitabını okusun, sen de bana süt yap baba, sonra da dersine çalış, oldu mu? (babası ve ben Nehir'in emir erleriyiz :-))

İSTEKLER
- Anne bana mutfak masası al. (kastettiği İkea'nin ahşap mutfağı)
-Tamam kızım, param olduğunda alırım.
- Iııhh, şimdi al, para verme; ordan elinle al... (çünkü para vermeye gerek yok, elimizle mutfağı alıp çıkabiliyoruz ikeadan:-)

KOMİK
Bu aralar Aç Tırtıl kitabını biraz fazlaca okumuşuz sanırım.
- Anne, ben perşembe günü 4 tane portakal yicem.. :-))   

HAYVAN SEVGİSİ
-Anne! Bizim kedimiz olabilir mi?
- Belki ilerde olabilir kizim, daha büyük-bahçeli evimiz olursa.
- Hayıır! evde olmaz, bahçede olur. Eve çişini yapar... (yavru köpek kitabında vardı böyle bir sahne :-)


Nehir büyüyor, herşeyiyle büyüdüğünü kanıtlıyor; kurduğu cümlelerle, insanlarla iletişimiyle, sorduğu sorularla, hareketleriyle, seçimleriyle...




Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...