3 Ekim 2013 Perşembe

EKİM AYI SONBAHAR TEMALI ETKİNLİKLERİMİZ: EL İŞLERİ

Bir süredir Nehir için mevsimlere ya da özel günlere göre bir konu belirleyip, çeşitli el işleriyle, kitaplarla, duyusal havuzlarla, oyunlarla ve şarkılarla belirli bir süre boyunca o konuyu pekiştirmeye çalışıyoruz. Ekim ayının gelmesiyle birlikte de sonbahar konulu etkinliklere başladık. 

İlk olarak sonbahar konulu el işlerimizi paylaşmak istiyorum sizlerle. 

1- KAĞIT RULO İLE ELMA BASKISI

Bitmis bir tuvalet kağıdı rulosunu elma şekli vermek için hafifçe kıvırdım. Nehir ruloyu kırmızı boyaya batırıp defterine basıp elma şekilleri çıkardı.



Yeşil kalemle elmalarına saplar yaptı.



Parmak boya ile elmalarının içlerini boyadı.



Kızımın güzel kırmızı elmaları...


2- PARMAK BASKI İLE SONBAHAR AĞACI

Kartona kuru dalları olan bir ağaç çizdim. Bir mutfak süngerini 3 parçaya bölüp üzerlerine sonbahar renkleri olan kırmızı, sarı ve turuncu boya döktüm. Nehir süngerlere parmağını bastırıp, ağacına sonbahar yaprakları yaptı.


İşte başlıyoruz.


Yere düşen yaprakları da unutmadı Nehir.


Çok sevdi parmak baskısını.


İşte sonbahar ağacımız..


3- KARTONDAN SONBAHAR AĞACI

Yine sonbahar renklerinde yapraklar hazırladım fon kartonundan. Nehirle birlikte bos bir tuvalet kağıdı rulosunu kahverengi fon kartonu ile kapladık. Nehir yapraklara yapıştırıcı sürüp dilediği gibi yapıştırdı ağacına. 

Yalnız pritt kartonu yapıştırmada pek başarılı değil; birdahaki sefere daha güçlü sıvı bir yapıştırıcı bulundururmam gerek sanırım. Sizlerin aklınızda bulunsun.





Miniminnacık karton sonbahar ağacımız epey şirin oldu...


4- ELMA BASKISI

Elmaları ortadan ikiye kesip, üst kısmını da Nehir'in rahat tutabileceği bir şekle getirdim. Kırmızı elmalardan sonra biraz da yeşil elmalarımız olsun istedim. Bu etkinliği yabancı bir sitede görmüştüm ancak boya türünden mi nedendir bilmem, bizim baskılar pek başarılı olmadı. Nehir de parmaklarıyla devam etti boyamaya..









Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...