5 Ekim 2013 Cumartesi

EKİM AYI SONBAHAR TEMALI ETKİNLİKLERİMİZ:MONTESSORİ

1- SONBAHAR RENGİ SARI

SARI KEŞİF SEPETİ: Nehir renklerin pek çoğunu çok küçüklüğünden beri tanıyor ama bazen de şaka olsun diye bir renge başka bir renk dediği oluyor. Ben Nehir için bir keşif sepeti hazırlamak istedim; hem neler yapacağını görmek için, hem de kendi kendine yaratıcı oyun geliştirmesini teşvik etmek için. Mevsim sonbahar olunca da tüm nesneleri sarı seçtim. Böylece hem renk hem keşif sepetimiz oldu.

Sepette neler mi vardı: Sürpriz yumurta kutuları, ahşap sayılar, ahşap şekiller, minik plastik küpler, ponponlar, şönil, keçeli kalem, saç tokası, market oyuncağının muzları, legolar.


Nehir aa benim yumurtalarım diye yumurtaları aldı önce. Sonra şönili aldı, bunu napıcam anne dedi, istersen rakamları diz dedim. Çok sevindi, ahşap rakamları şönile dizdi bir müddet.. 



Küplerle kule yaptı.


Kalemle oyuncakları boyamaya çalıştı.


Ponponlarla basketbol oynadı.


2- KAŞIKLA BUZ KALIBINA FINDIK TRANSFERİ

Nehir kaşıkla, kuru, sulu, kaptan kaba, elle .. aktarmanın her türlüsünü çok rahat yapıyor. Artık yavaş yavaş süngerle, damlalıkla ve maşayla transferleri deneyebiliriz sanırım. Şimdilik kaşıkla transfere devam ettik. Fındıkları buz kalıbına aktardık. Normal kaşıktan fındıklar hep kaçınca Nehir sinir oldu, mama kaşığı ve elle devam etti.




3- FINDIKLA SİNCAP BESLEME

Bu etkinliğin başka hayvanlarla ve çok daha profesyonelce hazırlananlarını Facebook/ Çocuğumla Evde Neler Yapabilirim sayfasında gördüm. Ancak ben Nehir'in canı sıkılıp bir şeyler yapmak istediği bir anda beş dakikada hazırlayıverdim. Sonbahar, fındık, elma, ceviz, sarı yapraklar, sincaplar derken sincaba fındık yedirme fikri çok cazip geldi. Bir kartona basitçe bir sincap çizip, boş bir kutuya yapıştırdım, ağız kısmına da bir delik açtım. Nehir sincabı fındıkla besledi, delikten içeriye fındıkları attıkça çok mutlu oldu. "Sincaplar fındık yer" diye de yeni bir cümle ekledi haznesine. 




4- MERAKLI MİNİK EKİM SAYISI

Bu ay sonbaharı öğrenirken, Tübitak'ın Rüzgarlı Bir Gün kitabını okumayı planlamıştım Nehir'le. Ancak birtakım sebeplerden kitap elime ulaşamadı. Meraklı Minik yetişti imdadımıza. Ormana Gidiyoruz sayısındaki sonbahar içerikli sayfaları Nehir'le birlikte keyifle inceledik.




5- SONBAHAR ÇİÇEKLERİNİ BUZ KALIBINA TRANSFER

Başka bir transfer çalışması daha. Sonbahar renklerinde eva süngerinden kestiğim çiçekleri Nehir buz kalıbına yerleştirdi. Dediğim gibi elle transfer artık Nehir'e basit gelse de sonbahar renklerini pekiştirme, konsantrasyon ve el-göz koordinasyonu için yine de faydalı olmuştur çalışmamız diye tahmin ediyorum.






Sonbahar deyince hala aklıma gelen birçok etkinlik var. Yavaş yavaşta sonbaharı geride bırakıp kışa hızlı bir geçiş yapıyoruz gibi. Kış iyice bastırmadan aklımdaki kalan birkaç şeyi de yapabiliriz umarım Nehir'le birlikte. Bu arada geçen hafta yaptığımız sonbahar craftlarımız  BURADA

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...