15 Eylül 2013 Pazar

HER GÜNE BİR MONTESSORİ : EYLÜL/1

Instagramda #pcmontessoriaday etiketiyle yapılan paylaşımları ve hazırlanmış, her güne bir küçük montessori aktivitesi içeren listeleri görünce, bu fikir çok hoşuma gitti ve ben de Nehir için kendi aylık listemizi hazırladım. Aktivitelerin bir çoğu günlük yaşam ve öz bakım becerilerini içeren aktiviteler ve zaten günlük rutin içinde yaptığımız şeyler olunca biz günde bir değil birkaç aktivite yaparak ilerledik. 

Fotoğraflarıyla hergün yaptığımız aktiviteleri ben de instargram ve facebook da #pcmontessoriaday etiketiyle gün gün paylaşıyorum. Şimdi listemizi ve fotoğraflarımızı topluca burada da paylaşmak istiyorum. Yazı çok uzun olacağı için, aktivitelerimizi onar onar üç parçada yayınlamayı düşünüyorum.

HER GÜNE BİR MONTESSORİ- AKTİVİTE LİSTEMİZ:

1- Biraz fasulye aktar
2- Düz bir çizgi üzerinde yürü
3- Kolay yemek hazırla
4- Bardaktan su iç
5- Kendi yemeğini ye
6- Şapkanı kendin giy
7- Büyük/küçük sırala
8- Bebeklerini besle/uyut
9- Ellerini kendin yıka
10- Dişlerini kendin fırçala
11- Eşleştirme yap
12- Sıranı bekle
13- Masayı sil
14- Hayvanları besle
15- Ağaçlara su ver
16- Havlu katla
17- Bulaşık yıka
18- Seksek oyna
19- Biraz sanatsal etkinlik yap
20- Birkaç kapak aç/kapa
21- Kaptan kaba su dök
22- Yürüyüşe çık/etrafı keşfet
23- Mıknatısları keşfet
24- Düğmelemeyi öğren
25- Renkleri keşfet
26- Şekiller hakkında konuş
27- Danset
28- Zıpla
29- Yeni bir şarkı öğren
30- Fermuar Aç/kapa

İşte uygulamalarımız:

1- BARDAKTAN SU İÇ

2- DÜZ BİR ÇİZGİ ÜZERİNDE YÜRÜ


3- ELLERİNİ KENDİN YIKA



4- DİŞLERİNİ KENDİN FIRÇALA


5- HAYVANLARI BESLE


6- SIRANI BEKLE



7- SEKSEK OYNA



8- AĞAÇLARA SU VER



9- YÜRÜYÜŞE ÇIK/ ETRAFI KEŞFET

Fotoğrafını çekemedim ama bu sabah yürüyüşe çıktık Nehir'le... Ve minik bir diyaloğumuzu aktarmak istiyorum.

Anne: Nehir bak, ağaçların yaprakları dökülmüş
Nehir: Sonbahar mı geldi anne ?
Anne: Evet kızım Sonbahar geldi, ağaçların yaprakları sararıp dökülmeye başladı.
Nehir: Sonra da kış mı gelecek anne ?

:-)))  Yorumu sizlere bırakıyorum. Şimdiki çocuklar böylesine akıllı işte.

10- YENİ BİR ŞARKI ÖĞREN

Bu aralar daha çok ingilizce şarkıları sevip ilgilendiği için yeni şarkımız da yine ingilizce. Youtube'dan videolarını izliyor, birlikte söylüyor, öğreniyoruz. Bloğuma video eklemeyi henüz başaramadım, eğer yöntemini öğrenirsem belki buraya video da eklerim daha sonra.

Şimdlik şarkımızın sözlerini yazayım.

TEDDY BEAR

Teddy bear, Teddy bear
Turn around
Teddy bear, Teddy bear
Touch the ground
Teddy bear, Teddy bear
Shine your shoes
Teddy bear, Teddy bear
That will do.

Teddy bear, Teddy bear
Go up stairs
Teddy bear, Teddy bear
Say your prayers
Teddy bear, Teddy bear
Turn off lights
Teddy bear, Teddy bear
Say good nights.

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...