29 Eylül 2013 Pazar

HER GÜNE BİR MONTESSORİ: EYLÜL/3

Eylül ayı her güne bir montessori aktivite listemizi ve uygulamalarımızı burada  ve burada  paylaşmıştım. Son 10 aktivitemiz de aşağıda;

HER GÜNE MONTESSORİ- AKTİVİTE LİSTEMİZ:

1- Biraz fasulye aktar
2- Düz bir çizgi üzerinde yürü
3- Kolay yemek hazırla
4- Bardaktan su iç
5- Kendi yemeğini ye
6- Şapkanı kendin giy
7- Büyük/küçük sırala
8- Bebeklerini besle/uyut
9- Ellerini kendin yıka
10- Dişlerini kendin fırçala
11- Eşleştirme yap
12- Sıranı bekle
13- Masayı sil
14- Hayvanları besle
15- Ağaçlara su ver
16- Havlu katla
17- Bulaşık yıka
18- Seksek oyna
19- Biraz sanatsal etkinlik yap
20- Birkaç kapak aç/kapa
21- Kaptan kaba su dök
22- Yürüyüşe çık/etrafı keşfet
23- Mıknatısları keşfet
24- Düğmelemeyi öğren
25- Renkleri keşfet
26- Şekiller hakkında konuş
27- Danset
28- Zıpla
29- Yeni bir şarkı öğren
30- Fermuar Aç/kapa


1- MASAYI SİL

Nehir'in en sevdiği etkinliklerden biri. Bazen eline süngeri alır mutfaktaki bulaşık makinesini, çamaşır makinesini bile temizler..



2- ŞEKİLLER HAKKINDA KONUŞ

Nehir çok küçüklüğünden bu yana şekilleri tanıyor. Şekil bul-tak oyuncağımızla oynayarak bir kez daha tekrar etmiş olduk.


3- BİRAZ FASULYE AKTAR

Yemek kaşığıyla, kürekle ve mama ölçü kaşığıyla aktarma yaptık. Nehir birkaç denemeden sonra pratikleşti ve hiç dökmeden çok güzel başardı kaptan kaba fasulyeleri aktarmayı.

Yalnız genelde Nehir'le yaptığımız etkinliklerin somut bir karşılığı olur ve ben Nehir'e her aşamada ne yaptığımızı anlatırdım; o yüzden bu aktarma çalışması önce biraz anlamsız geldi Nehir'e " Anne biz şimdi ne yapıyoruz" diye sordu. Kızım şakacıktan yemek yapıyoruz dedim ve birkaç küçük oyuncak tabak verdim Nehir'e. Böyle konuştuktan sonra aktivite çok daha eğlenceli geldi. Bütün gün fasulyeleri ortadan kaldırmama müsade etmedi ve gelip gidip oynadı. Dediğim gibi oynadıkça da pratikleşti.


4- KAPTAN KABA SU AKTAR

Nehir minik bardaklarıyla kaptan kaba su aktarmayı da çok güzel başardı. Önce suyu birden boşaltıyordu, ben kızım yavaş yavaş dök diye birkez gösterdikten sonra neredeyse hiç taşırmadan yaptı etkinliği. 

Aynen fasulye aktarmada olduğu gibi bu etkinliğe de bir anlam yüklemek istedi; "anne napıyoruz, yağmur mu?" diye sordu. Ben de kızım sen bana çay yap ben içeyim dedim. O da bardaklara şakacıktan çay doldurup bana verdi. Yarım saat kadar sıkılmadan devam etti bu şekilde. Dikkatimi çeken, hep sağ elini kullandı su aktarırken, soldaki bardağı da sağ eline alıp öyle döktü.



En son süngerle tepsiye dökülen suyu silip, süngeri sıkarak suları kaseye topladık.


5- KENDİ YEMEĞİNİ YE

Yogurdunu da pilavını da kendisi yedi kuzucuk..

6- FERMUAR AÇ/KAPA

Nehir kendi seyahat çantasının fermuarını çok güzel açıp kapıyor.


7- DÜĞMELEMEYİ ÖĞREN



8- ŞAPKANI KENDİN GİY




Havlu katlamayı ve bulaşık yıkamayı istemedi şimdilik bizim küçük prenses. Çamaşırları katlarken bana hep yardım eder ama onu da fotograflayamadım. Eylül ayı için bizden bu kadar. Ekim ayında yeni ve farklı etkinliklerle görüşmek dilegiyle...





Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...