11 Eylül 2013 Çarşamba

EYLÜL AYI: YAĞMUR ETKİNLİKLERİMİZ

Havaların serinlemesi ve Eylül ayıyla birlikte yağmurların başlamasıyla ve bir sabah gittiğimiz kahvaltıda açık havada yağmura tutulduğumuzda Nehir'in yağmurdan birazcık rahatsız olduğunu görmemle birlikte bu ay yağmur konulu bir dizi etkinlik yapmaya ve Nehir'e yağmuru anlatıp sevdirmeye karar verdim.

Daha aklımda yapacak epey bir etkinlik varken araya rahatsızlığım girdi ve bir 10 gün kadar biraz istirahat etmem gerekecek, o yüzden etkinlikleri erteledik; eğer yaparsam da ikinci bir yazıda paylaşırım mutlaka.

1- YAĞMUR CRAFTI

Gerekli malzemeler;

Mavi fon kartonu
Yapıştırıcı
Makas
Şönil
Cupcake kağıdı
Eva süngeri

Evadan bulutları ve yağmur damlalarını ben önceden kestim. Nehir'le önce bulutları kartona yapıştırdık. Sonra yağmur yağacağı zaman bulutlar griye döner diyerek bulutları griye boyadık, sonra yağmur başladı ve damlalarımızı tek tek yapıştırdı Nehir, En sonunda da yağmurdan korunmak için şemsiyelerimizi yapıp yapıştırdık kartonumuza. Nehir bir tane de kendisi elinde tutmak için şemsiye istedi, cupcake kağıdı ve şönille hemen yapıverdik bir tane.





2- TÜBİTAK YAYINLARI: YAĞMURLU BİR GÜN

Daha önceden de okuyup sevdiğimiz yağmurlu bir gün kitabımızı yine aldık elimize, yağmur nasıl oluşur okuyup öğrendik.



   


3- YAĞMUR DENEYİ

Gerekli malzemeler;

Bir bardak su
Traş köpüğü
Gıda boyası ya da sıvı parmak boyası
Damlalık

Bir bardağı üzerinde biraz boşluk bırakarak su ile doldurduk. Üzerindeki boşluğa Nehir'le birlikte traş köpüğü sıkarak bulut yaptık. Sonra damlalıkla sıvı boyayı çekip traş köpüğünün üzerine damlattık, yani bulutlarımızı yağmurla doldurduk. Bir süre sonra mavi damlalar bulutlardan süzülmeye başladı, işte yağmur yağıyooorr..

Nehir çok ilgiyle izledi ve akşam da babasına yaptıklarımızı bir bir anlattı, çok hoşuma gitti.








4- YAĞMUR TEMALI MİNİ DUYUSAL HAVUZ

Gerekli malzemeler;

Pirinç
Yeşil mercimek
Pamuk
Gri simli tutkal
İnci taneleri
Keçe kumaşlar

İlk kez bir duyusal havuz hazırladım Nehir için, ama devamı gelecek. Artık her ay belli bir konuda hazırlamayı istiyorum. Mini duyusal havuzumun hazırlıklarına birkaç gün önce başlamıştım, pirinçleri maviye boyayıp kurumaya bırakmıştım örneğin. Bugün hasta olduğumdan pek ayağa kalkmadan beş dakikada eksikleri tamamlayıverdim, Nehir henüz görmedi. Tepkisini ben de 
merak ediyorum.

Havuzun detaylarına gelirsek, mavi pirinçten gökyüzü, yeşil mercimekten de yeryüzü, toprak yaptım. Pamuklar bulut oldu. Simli tutkalla üzerlerini biraz gri yaptım, yağmur taşıdıklarını betimlemek için. Keçeden güneş ve gökkuşağı, inci taneleriyle de yağmur damlalarını yaptım. Eğer kendimi iyi hissetseydim topraktan çıkan minik solucanlar vs. de eklemek istiyordum açıkçası. 



Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...