23 Ağustos 2013 Cuma

MATEMATİĞE GİRİŞ

Nehir, 1'den 10'a kadar ve 10'ar 10'ar 100 e kadar sayabiliyor; yeni öğrenmedi aşağı yukarı 14-15 aylıkken kendi kendine başladı saymaya; daha doğrusu ben oyuncaklarını kutuya atarken vs sürekli nesneleri sayardım o da bir şekilde kaptı. Sayılardan bazılarını tanıyor da.

2 yaşını geçtiği şu günlerde yavaş yavaş rakamları tanıtayım Nehir'e diyorum, fazla zorlamadan. O yüzden önce 1-2 ve 3 le başlamak istedim. Çeşitli resimler hazırladım bilgiayarda, 1'den 3'e kadar sayma egzersizleri yapabileceğimiz.

1- ELMA AĞAÇLARINA ÜZERİNDE YAZAN SAYI KADAR ELMA YERLEŞTİRME

Elmaları ben kestim; Nehir yapıştırıcı sürüp ağaçlara yapıştırdı. Ama kaç tane yapıştırması gerektiği konusunda ben yardım ettim, yönlendirdim. Henüz yazan rakam kadar nesne sayıp yerleştirmesi gerektiğini bilmiyor çünkü. Zaten hedefimiz bu oyunların sonunda öğrenmesi.



2- ELMALARA ÜZERİNDE YAZAN SAYI KADAR KURTÇUK YERLEŞTİRME

Aynı şekilde kurtları ben kestim Nehir yapıştırdı. Yine kaç tane yapıştırması gerektiğini ben söyledim. Yalnız üçüncü elmaya kurtları yapıştırırken Nehir kurtların ters olmamasına çok özendi ve ters olanları "ayy ters olmuş" diyerek düzeltti, bu dikkati çok hoşuma gitti.




3- AKVARYUMLARA ÜZERİNDE YAZAN SAYIDA BALIK YERLEŞTİRME

Bu sefer meraklı minik dergisinin bu ay ki sayısından çıkan balık stickerlarını kullandık. Nehir stickerları yapıştırdıktan sonra akvaryumları boyamak da istedi. 





4- KARPUZLARA ÜZERİNDE YAZAN SAYIDA ÇEKİRDEK YERLEŞTİRME

Çekirdek niyetine ödül stickerlarını kullandık. Nehir bu küçük stickerları yapıştırmayı çok sevdi ve daha çok yapıştırmak istedi. Bi aktivite daha yaptık bu istek üzerine. Onu da başka bi yazıda paylaşırım.





Eserlerimizi her zaman ki gibi dolap kapağımıza asarak sergiledik ve babamıza gösterip böbürlendik. Nehir çok mutlu oldu, baba biz elma ağacı yaptık, kaapus yaptık diye anlattı babasına. 




Son olarak, gelen yorumlardan hareketle görselleri nasıl hazırladığımı açıklamak isterim. Kavanozları bilgisayarda paint programında kendim çizdim. Diğerlerini google görsellerde ağaç, elma vs diye aratıp bulduğum resimleri yine painte kopyalayarak üzerlerine numara yazdım.
Siz de benim yöntemimle istediğiniz daha farklı görseller hazırlayabilirsiniz, ya da benimkileri kullanmak isterseniz aşağıdaki resimlerden çıktı alabilirsiniz.








(Nehir 24 aylık)

Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...