3 Ağustos 2013 Cumartesi

DENİZ TEMALI YAZ ETKİNLİKLERİMİZ

Tatil dönüşü Nehir'le deniz, deniz canlıları ve yaz temalı bir dizi etkinlik yaptık.


1- DENİZ CANLILARI MAGNET

Paint programında basit bir deniz ve kumsal resmi çizdim, çıktı alıp evdeki metal bir tepsiye yapıştırdım. Yine nette görsellerden deniz canlıları ve kumsal eşyaları bulup çıktılarını aldım, kartona yapıştırıp arkalarına evdeki restoran, market vs. magnetlerinden kesip yapıştırdım. Böylece güzel bir sök-tak, puzzle benzeri, hem oyalayıcı hem öğretici oyuncağımız oldu. Nehir köpek balığı, yengeç ve mercan gibi deniz canlılarının isimlerini de dağarcığına ekledi akşam oynarken.






2- KAVANOZLARA BALIK YERLEŞTİRME

Balık kavanozlarını yine Paint'te hazırladım. Çıktı alıp arkasına karton yapıştırdım. Çalışmayı önce balık krakerle yapalım dedim ama Nehir krakerleri yedi :-) Daha sonra eşim deniz canlıları stickerı aldı ve kavanozların içine balık yerleştirmece oynadık. 

Benim aklıma gelmeyeni de Nehir akıl etti ve bir baktım stickerları sınıflandırarak yapıştırıyor; deniz yıldızlarını biraraya, fok balıklarını ve deniz analarını biraraya getiriyor, anne arkadaş olsunlar diyor. Bir de konuşturuyor aralarında "Merhabaa fok balıyıı..... "





3- EŞLEŞTİRME OYUNU

Yabancı bir sitede deniz canlıları tombala oyunu buldum. Ben karttan 2 adet bastım, birini düz bir kartona yapıştırdım, ikincisini tek tek kesip arkalarına yine karton yapıştırdım. Nehir'e ilgili kartın aynısını bulup üzerine koymak kaldı. Bir seferde hepsini yaptı, daha sonra kartları sağa sola saçmaya başladı bizim afacan.

Dalgıç ve denizaltı özellikle ilgisini çekti, uzun uzun anlattırdı bana ne olduklarını, bir de inci..


Bu hazırladığım eşleştirme oyunu,

Nehir her nesnenin eşini buldu.

İşte bitmiş hali:

4. SUYLA OYUNLAR

Nehir'in küçüklük küvetini suyla doldurup, tüm plaj ve banyo oyuncaklarını içine attık.Nehir köpük isteyince biraz da şampuan sıktık. Nehir balıklarını zevkle yüzdürdü.

Aslında bu yaz başından beri çok sık yaptığımız birşey ve Nehir bu oyunun banyoyu doldurup kendisinin de oyuncaklarla birlikte içine girdiği versiyonunu daha çok seviyor.


5- BOYAMA KARTLARI

Yine nette görsellerden bulduğum deniz canlıları boyama sayfalarının çıktılarını alıp kestim ve arkalarına karton yapıştırdım. Böylece Nehir'i epey oyalayacak boyama kartlarımız oluştu. Araya Nehir'in boğaz enfeksiyonu girince bu oyunu henüz sunamadım Nehir'e. Ama çok sevdiği yengeç, ahtapot ve deniz yıldızını zevkle boyayacağını tahmin ediyorum.









Yorum Gönder
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...